Barometru: La nivel global, peste două treimi dintre liderii de afaceri afirmă că datele propriilor organizații sunt complet protejate
Numărul 45, 16-22 nov. 2022 » Conectarea la era digitală
Mai mult de jumătate dintre liderii companiilor globale (54%) consideră că amenințările cibernetice au crescut în 2022, față de anul anterior, în timp ce peste două treimi (68%) susțin că datele organizațiilor pe care le reprezintă sunt complet protejate, arată rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Conform Barometrului "C-suite Mazars", intitulat "Securitatea cibernetică: este plasa dumneavoastră de siguranță suficient de puternică?", unu din trei lideri de organizație (C-suite) se pregătește pentru un atac semnificativ undeva în compania sa, în următoarele 12 luni.
Numai în SUA, peste 60% dintre respondenți observă o creștere a amenințărilor cibernetice, iar companiile mari, cu un venit anual ce depășește un miliard de dolari par să fie cele mai îngrijorate.
"Atunci când vorbim despre riscurile atacurilor cibernetice, nicio companie nu este suficient în siguranță, indiferent de dimensiunea acesteia. Într-adevăr, putem spune că întreprinderile mici sunt mai expuse riscurilor deoarece nu investesc la fel de mult ca organizațiile mari în oameni și în tehnologie. Nu este imposibil ca acestea să se protejeze, însă este nevoie de mult efort", susțin experții Mazars.
La nivel general, mai mult de două treimi dintre liderii de afaceri (68%) au declarat că datele organizației lor sunt "complet protejate", context în care participanții din Statele Unite sunt cei mai încrezători, cu o pondere de 80%.
De asemenea, 56% dintre cei chestionați au plasat pierderile financiare în vârful listei celor mai mari riscuri pentru propria companie în ceea ce privește securitatea cibernetică și protecția datelor. "Multe companii, în special din sectoarele cele mai expuse, cum ar fi servicii bancare și retail, au dobândit o înțelegere cuprinzătoare atât a riscurilor, cât și a strategiilor de intervenție și recuperare la nivelul întregii organizații, necesare pentru a face față în mod eficient amenințărilor cibernetice. Însă, uneori, există un decalaj între realitatea IT și încrederea managerilor cu privire la gradul de protecție. Sectorul de retail, de exemplu, este mereu supus riscurilor. Atunci când gestionezi datele private ale clienților, inclusiv carduri bancare, trebuie să fii în siguranță. Iar operatorii din sfera de retail tratează riscurile cibernetice cu seriozitate - și o fac de ani de zile. De aceea par încrezători. O defensivă puternică împotriva atacurilor cibernetice depinde de abilitatea de identificare, prevenire și detectare a atacurilor. Reacția și redresarea după un atac trebuie să fie planificate minuțios și testate intensiv. În studiul nostru, am explorat acești cinci piloni de apărare inteligentă împotriva amenințărilor cibernetice: identificare, prevenire, detecție, reacție și redresare", se menționează în concluziile studiului Mazars.
Barometrul "C-suite Mazars" a fost proiectat și pus în aplicare de GQR Research, în colaborare cu Mazars. Datele au fost colectate prin intermediul unui sondaj online, pe un eșantion total de 1.130 de respondenți.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice