MyWIZ, secretul contabililor de succes
Barometrul UNSAR-IRES: Dublare a numărului celor care achiziţionează online poliţe de asigurări, în 2020

Barometrul UNSAR-IRES: Dublare a numărului celor care achiziționează online polițe de asigurări, în 2020

Telex » Știri 26 iunie 2020  

Ponderea românilor care preferă să achiziţioneze poliţe de asigurări din faţa computerului sau a telefonului mobil s-a dublat, în 2020, la 12% de la 6%, cât se înregistra în 2019, reiese din rezultatele Barometrului UNSAR-IRES privind „Percepţia riscului şi cultura asigurărilor în România”, informează Agerpres. Potrivit datelor centralizate, 1 din 5 români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziţionarea de poliţe sau pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%.

De asemenea, categoria de populaţie pentru care soluţiile online au o importanţă mai crescută este reprezentată de tinerii până în 35 de ani, cu educaţie superioară, şi care locuiesc în mediul urban.

Cercetarea de specialitate evidenţiază faptul că două treimi dintre participanţi (66%) au declarat că soluţiile online sunt importante pentru ei atunci când achiziţionează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenţi au afirmat că sunt mulţumiţi de serviciile online pe care le-au utilizat.

În acest sens, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulţumire în ceea ce priveşte experienţa cu companiile de asigurări, după interacţiunea cu personalul, despre care 88% dintre participanţii la studiu au declarat că sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi.

Utilizarea serviciilor online este în strânsă legătură cu accesul la Internet, iar conform celor mai recente statistici oficiale trei sferturi dintre gospodăriile din România au acces la internet. Pentru accesarea internetului, 86% din populaţie apelează la smartphone.

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat în luna mai 2020 pe un eşantion de bază de 1.309 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani, respectiv pe un eşantion de screening de 2.555 de persoane cu vârsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Eroarea maximă tolerată este de +/-2,7% pentru eşantionul de bază, şi de +/-2% pentru eşantionul de screening.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.