BCG: Pe plan global, companiile care nu dezvoltă produse și servicii special adaptate pentru femei pierd oportunități financiare semnificative
Numărul 9, 12-18 mar. 2025 » Analize și sinteze
Companiile care nu dezvoltă produse și servicii special adaptate pentru femei pierd oportunități financiare semnificative, având în vedere că femeile sunt responsabile de aproape 32 de trilioane de dolari din cheltuielile globale și vor controla 75% din cheltuielile discreționare la nivel mondial în următorii cinci ani. Aceste date au fost publicate în cel mai recent raport al Boston Consulting Group (BCG), care se bazează pe un sondaj global ce a inclus aproximativ 15.000 de persoane din 12 țări, dintre care trei sferturi au fost femei, citând și cercetări Nielsen din domeniu, relatează Agerpres.
Rezultatele raportului arată că, în sectoare esențiale precum bunurile de consum, îngrijirea sănătății și serviciile financiare, femeile nu consideră că produsele și serviciile disponibile le satisfac pe deplin nevoile.
„Este un semnal de alarmă pentru companiile din domeniile sănătății, serviciilor financiare și bunurilor de consum. Femeile sunt factorii de decizie majori în cheltuielile gospodărești, însă nevoile lor sunt încă semnificativ neglijate. Companiile care iau măsuri proactive pentru a acoperi aceste lacune au o oportunitate unică de creștere și de consolidare a loialității consumatorilor”, a declarat Maria Palinkas, partener BCG, citată într-un comunicat.
Potrivit BCG, companiile din domeniul sănătății au cel mai mult de recuperat. „Deși femeile din întreaga lume sunt responsabile pentru majoritatea deciziilor privind sănătatea în familie (de la 66% în India la 83% în Germania și Franța), doar 41% dintre respondente consideră că există suficiente servicii care să răspundă preocupărilor lor specifice de sănătate. Evaluările privind tratamentele medicale sau interacțiunile cu asiguratorii de sănătate sunt, de asemenea, scăzute: 44%, respectiv 37%. Prioritățile femeilor în materie de îngrijire sunt: îngrijire de calitate (87% dintre respondenți), programări rapide (82%), accesibilitate financiară (82%), locații convenabile (76%) și servicii echitabile, lipsite de prejudecăți (76%)”, se menționează în raport.
Raportul a mai arătat că instituțiile financiare trebuie să se adapteze etapelor de viață ale femeilor, în condițiile în care acestea resimt diferențe semnificative în calitatea produselor și serviciilor financiare pe care le primesc, deși au un aport de 5 trilioane de dolari la avuția globală în fiecare an.
În medie, femeile sunt mai preocupate decât bărbații de impactul financiar al unor evenimente majore de viață, cum ar fi datoriile (diferență de 9 puncte procentuale) și planificarea pensiei (8 puncte).
Totodată, raportul subliniază că îngrijorările se schimbă în funcție de vârstă: femeile din generațiile Z și millennials sunt mai preocupate de șomaj, în timp ce femeile din generația X pun mai mult accent pe pensie, cele din categoria baby boomers sunt cel mai îngrijorate de costurile îngrijirii vârstnicilor. Cu toate acestea, în majoritatea etapelor de viață, femeile sunt mai preocupate de problemele financiare decât bărbații.
Produsele de consum au primit un feedback mai bun în cadrul studiului, însă chiar și cele mai bine cotate domenii, precum alimentele și produsele de îngrijire personală/înfrumusețare, au obținut doar 66%, respectiv 64% evaluări favorabile.
„Companiile din sectorul bunurilor de consum au o oportunitate majoră de a îmbunătăți oferta pentru femei pe toate piețele analizate. De exemplu, femeile din SUA sunt dispuse să cheltuiască cu 15% mai mult anual pentru îmbrăcăminte și accesorii de calitate superioară, ceea ce echivalează cu 228 de dolari în plus per persoană pe an. În mod similar, ele ar plăti cu 15% mai mult pentru produse sportive și de fitness mai sigure, ceea ce reprezintă un adaos de 123 de dolari anual”, relevă raportul BCG.
Nu în ultimul rând, raportul recomandă firmelor să se concentreze pe trei factori esențiali pentru a profita de această oportunitate. Astfel, primul factor este dezirabilitatea - companiile trebuie să decidă dacă un produs sau serviciu nou răspunde unei nevoi funcționale sau emoționale neacoperite, utilizând metode calitative și cantitative. Al doilea factor cheie, viabilitatea, este justificarea economică a produsului sau serviciului. Companiile trebuie să creeze un model de afaceri clar, analizând costurile de achiziție și retenție, prețul, costul de producție etc. După dezirabilitate și viabilitate, companiile trebuie să analizeze fezabilitatea, respectiv cum pot dezvolta produsul și cum îl pot aduce pe piață.
„Pe lângă asigurarea dezirabilității, viabilității și fezabilității unor noi produse și servicii adresate femeilor, un alt factor critic este reprezentarea. Succesul necesită prezența femeilor la toate nivelurile organizației, în special în leadership, pentru a aduce o înțelegere directă a experiențelor femeilor și a nevoilor neîmplinite”, a adăugat Maria Palinkas.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre
Arta Thaliei – de la viață pe scenă și de la scenă la publicul larg
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni