BestJobs: Românii au aplicat, în medie, la câte nouă locuri de muncă, în cursul lunii octombrie
Numărul 44, 8-14 nov. 2023 » Roza vânturilor
Românii aflați în căutarea unui loc de muncă au trimis 1,1 milioane de CV-uri către angajatori, în luna octombrie, iar în medie au aplicat la câte nouă posturi, fiecare, arată o analiză realizată de platforma de recrutare online BestJobs, citată de Agerpres. Conform datelor analizate de autorii cercetării, numărul de CV-uri noi transmise a crescut cu 15%, în octombrie comparativ cu situația din septembrie 2023.
Domeniile cu cele mai multe aplicări au fost: Vânzările, Ingineria, IT-ul, Financiar/Contabilitatea și Call-Center/BPO. O evoluție considerabilă față de luna septembrie s-a putut observa în cazul IT-ului, unde volumul aplicărilor a crescut cu 10%, Legal/ Sectorul Public - cu 20%, iar Marketing, Vânzări și Transporturi - cu 5%, fiecare.
În plus, studenții și candidații entry-level au devenit mult mai activi în luna octombrie pe platforma BestJobs, aplicările lor reprezentând 26% din volumul total, la nivel similar cu începutul verii, când aplicau pentru joburile part-time și sezoniere.
De asemenea, locurile de muncă remote sau cu program flexibil rămân în topul căutărilor candidaților activi, cu peste 120.000 de aplicări și mai mult de 90.000 de căutări. La nivelul ofertei, joburile remote și hibrid reprezintă 15% din total.
"Similar, expresia «part-time» a acumulat peste 45.000 de interogări pe platforma BestJobs. Potrivit datelor platformei de recrutare, acest lucru se datorează perioadei în care studenții devin activi în căutarea de noi oportunități, dar și eforturilor angajaților cu normă întreagă de a-și suplimenta veniturile, aceasta fiind o tendință recurentă a ultimului an", se menționează în cercetarea citată.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice