MyWIZ, secretul contabililor de succes
Brăila: A fost montat al treilea segment din calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre

Brăila: A fost montat al treilea segment din calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre

Telex » Știri 30 martie 2022  

Cel de-al treilea segment din tablierul care formează calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost montat, potrivit informației făcute publice pe contul de Facebook „Pod Suspendat Brăila”, dedicat construcției acestui important obiectiv de infrastructură din România, relatează Agerpres. În vederea executării lucrărilor de montare a celor 86 de segmente care vor forma structura căii de rulare a podului, traficul rutier pe DN 22B - șoseaua Dig Brăila - Galați este deviat timp de aproximativ trei luni, începând cu data de 12 februarie.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre au ajuns la un stadiu fizic de 60% iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe el, potrivit informațiilor făcute publice de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone și 300 de tone. După ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21 de mii de tone. Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că, până la sfârșitul anului, se va putea circula pe pod”, a scris Sorin Grindeanu pe 18 martie, pe pagina sa de Facebook.

Licitația pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme, una din Italia și cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condițiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare și 36 de luni, pentru execuție.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 milioane euro din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiți atât pentru construirea podului, cât și pentru realizarea unei rețele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lățimea totală va fi 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.