Campanie de promovare a cărților românești
Telex » Știri 4 iunie 2020
Ministerul Culturii, în calitate de iniţiator, cu sprijinul unor parteneri, între care Uniunea Scriitorilor din România şi Asociaţia Editorilor din România, a lansat o campanie de promovare a cărţilor româneşti, numită „Citeşte româneşte”. Scopul proiectului este de a promova cărţile autorilor autohtoni şi de a realiza o comunicare mai bună între aceştia şi cititorii lor. Totodată, proiectul îşi propune să crească consumul de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărţi vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franţa 430 de milioane.
„În această perioadă, în care târgurile de carte şi librăriile mari au fost închise sau nu au mai avut posibilitatea de a fi organizate, încercăm să fim alături de autorii români prin promovarea consumului de carte românească”, menţionează Ministerul Culturii, într-un comunicat. „Deşi am fost încetiniţi, în implementarea unor proiecte, de situaţia neprevăzută creată de pandemie, reuşim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfăşurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania «Citeşte româneşte» dorim să promovăm autori români şi să convingem din ce în ce mai mulţi oameni să cunoască şi să citească cărţi ale scriitorilor, poeţilor, autorilor noştri, în general. (…) Campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească şi să o facem cunoscută publicului larg”, a declarat ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice