MyWIZ - Business în cloud
Cătălin Drulă: Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50%

Cătălin Drulă: Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50%

Telex » Știri 3 august 2021  

Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50%, iar în acest moment se lucrează la blocurile de ancoraj, la turnuri și la drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Tulcea, a afirmat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, potrivit Agerpres. „Podul de la Brăila: lucrările avansează bine. La ce se lucrează acum: la blocurile de ancoraj; la turnuri, unde se pregătește terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal - se montează schele, cablul de tragere; la drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podețe și se toarnă beton pentru fundația acestora. Stadiul fizic pe întreg proiectul (pod+drumuri de legătură) se apropie de 50%”, a scris, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Licitația pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia și cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condițiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuție.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiți atât pentru construirea podului, cât și pentru realizarea unei rețele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila și 364 metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lățimea totală va fi de 31 metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

(Sursa foto: www.facebook.com/PodBraila)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.