CE a anunțat măsuri pentru stimularea competitivității industriei auto europene pe plan mondial
Telex » Știri
astăzi, 9:22
Comisia Europeană (CE) a prezentat miercuri un plan de acțiuni prin care pune la dispoziție 1,8 miliarde de euro pentru a crea un lanț de aprovizionare sigur și competitiv pentru materiile prime pentru baterii, care va contribui la sprijinirea creșterii industriei europene a autovehiculelor, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, citat de Agerpres. Sectorul european al autovehiculelor se află într-un moment critic de cotitură, provocat de schimbările tehnologice rapide și de creșterea concurenței. Pentru a face față schimbărilor viitoare, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a lansat în ianuarie un dialog strategic privind viitorul industriei europene a autovehiculelor, un proces de colaborare și favorabil incluziunii menit să abordeze cele mai presante provocări ale sectorului. În acest context, Comisia a prezentat miercuri un plan de acțiune, care se bazează pe dialogul strategic.
„Există atât de mult potențial neexploatat pe piața mondială în ceea ce privește inovarea și soluțiile curate. Vreau ca industria noastră europeană a autovehiculelor să preia conducerea. Vom promova producția internă pentru a evita dependențele strategice, în special pentru producția de baterii. Ne vom respecta obiectivele convenite în materie de emisii, dar cu o abordare pragmatică și flexibilă. Obiectivul nostru comun este o industrie a autovehiculelor durabilă, competitivă și inovatoare în Europa, care să aducă beneficii cetățenilor noștri, economiei noastre și mediului nostru”, a declarat Ursula von der Leyen, citată în comunicat.
Întreprinderile din sectorul autovehiculelor din UE rămân în urmă în ceea ce privește tehnologiile-cheie. Pentru a ajuta industria să devină lider în tranziția către vehicule bazate pe IA, conectate și automatizate, planul de acțiune prezintă o schimbare a treptelor de viteză. O alianță europeană dedicată vehiculelor conectate și autonome va reuni părțile interesate din sectorul autovehiculelor din Europa pentru a modela dezvoltarea vehiculelor de nouă generație și pentru a contribui la dezvoltarea software-ului comun și a hardware-ului digital necesar pentru a aduce această tehnologie la viață. Bancurile de testare la scară largă și „spațiile de testare” de reglementare vor oferi inovatorilor libertatea de a-și testa și perfecționa tehnologiile pentru vehiculele autonome. Comisia va dezvolta în continuare cadrul de reglementare pentru vehiculele autonome. Aceste acțiuni vor fi sprijinite prin investiții comune public-privat în valoare de aproximativ un miliard de euro sprijinite de programul Orizont Europa în perioada 2025-2027.
Planul de acțiune este însoțit de Comunicarea privind decarbonizarea flotelor întreprinderilor, care evidențiază exemple de bune practici și încurajează statele membre să ia măsuri suplimentare pentru flotele întreprinderilor ecologice, care reprezintă aproximativ 60% din înmatriculările de autoturisme noi.
CE a luat act de cererea clară de mai multă flexibilitate în ceea ce privește obiectivele privind emisiile de CO2 și se angajează să abordeze această chestiune într-un mod echilibrat și echitabil. Comisia va propune luna aceasta o modificare specifică a Regulamentului privind standardele în materie de CO2 pentru autoturisme și camionete. Amendamentul, dacă va fi adoptat, ar permite producătorilor de autoturisme să își îndeplinească obiectivele de conformitate prin calcularea unei medii a performanței lor pe o perioadă de trei ani (2025-2027), permițându-le să compenseze orice deficit într-un an sau doi cu realizări excedentare în celălalt an (ceilalți ani), menținând în același timp nivelul general de ambiție în ceea ce privește obiectivele pentru 2025. De asemenea, Executivul comunitar va accelera lucrările de pregătire a revizuirii prevăzute a Regulamentului privind standardele în materie de CO2 pentru autoturisme și camionete.
În paralel, Comisia lucrează la modalități de stimulare a cererii de vehicule europene cu emisii zero. Planul de acțiune include măsuri care vor oferi stimulente pentru trecerea la vehicule cu emisii zero și vor consolida încrederea consumatorilor prin măsuri concrete, cum ar fi îmbunătățirea sănătății bateriilor și a posibilității de reparare a acestora. Executivul comunitar va colabora în mod activ cu statele membre pentru a optimiza aceste sisteme de stimulente pentru consumatori.
Potrivit comunicatului, este esențial ca Europa să realizeze o producție de celule a UE competitivă din punctul de vedere al costurilor, care să acopere o mare parte din aprovizionarea cu baterii și să genereze valoare adăugată europeană de-a lungul lanțului de aprovizionare. Comisia va sprijini în continuare industria bateriilor din UE și o va ajuta să mențină o bază de producție europeană puternică, cu finanțare din Fondul pentru inovare. Comisia va analiza, de asemenea, sprijinul direct pentru producție acordat întreprinderilor producătoare de baterii și criteriile nelegate de preț pentru componente, cum ar fi cerințele în materie de reziliență.
Pentru a ajuta sectorul autovehiculelor din UE să abordeze provocările legate de deficitul de competențe, de necorelarea competențelor și de îmbătrânirea forței de muncă, Observatorul european pentru o tranziție echitabilă, astfel cum a fost lansat prin Pactul industrial curat, va elabora și va colecta date pentru a contribui la identificarea viitoarelor „puncte fierbinți” preconizate în ceea ce privește dislocările locurilor de muncă și lacunele în materie de competențe. Comisia va extinde sprijinul acordat prin Fondul european de ajustare la globalizare pentru lucrătorii disponibilizați (FEG) pentru a-l face mai rapid și mai amplu, permițând întreprinderilor să declanșeze acțiuni de sprijin și sprijinind lucrătorii amenințați de disponibilizare imediată.
În plus, Executivul comunitar va colabora cu partenerii sociali și cu statele membre pentru a majora finanțarea din Fondul social european Plus (FSE+) pentru sectorul autovehiculelor, sprijinind lucrătorii care doresc să se recalifice și să caute noi oportunități de angajare. De asemenea, Comisia va utiliza evaluarea la jumătatea perioadei a FSE+ pentru a stimula statele membre să reprogrameze mai multe fonduri pentru sectorul autovehiculelor. În plus, astfel cum s-a anunțat în Pactul privind competențele, Comisia va propune o inițiativă consolidată pentru a sprijini lucrătorii din sectoare strategice precum industria autovehiculelor, concentrându-se asupra programelor de perfecționare și recalificare.
Pentru a spori reziliența industriei autovehiculelor din UE la concurența acerbă din străinătate, Comisia va asigura condiții de concurență echitabile prin utilizarea instrumentelor de apărare comercială, cum ar fi măsurile antisubvenție, pentru a proteja întreprinderile europene de concurența neloială. În același timp, negocierile cu țările partenere vor continua, pentru a spori accesul pe piață și oportunitățile de aprovizionare pentru industria autovehiculelor.
În plus, Executivul comunitar va propune măsuri pentru a se asigura că investițiile străine în sectorul autovehiculelor din UE contribuie la competitivitatea pe termen lung a industriei, depunând în același timp eforturi pentru a reduce sarcina administrativă asupra producătorilor auto europeni prin simplificarea reglementărilor.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre
Arta Thaliei – de la viață pe scenă și de la scenă la publicul larg
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni