MyWIZ - Business în cloud
Ce să faci la început de an ca să eviți sancțiunile ANAF

Ce să faci la început de an ca să eviți sancțiunile ANAF

Numărul 1, 15-21 ian. 2019  »  Conectarea la era digitală

Dacă finalul de an este, de obicei, dedicat bilanțurilor și stabilirii strategiei pentru următoarea perioadă, începutul de an ar fi bine să fie rezervat trecerii în revistă a principalelor condiții ce trebuie îndeplinite pentru a evita amenzile în urma unui control fiscal.

Orice antreprenor al cărui business este comerțul e bine să se asigure că bifează următoarele obligații legale:

1. Deține registru unic de control pe care trebuie să îl prezinte la toate verificările efectuate de către organele autorităților. În registru se vor înscrie cele constatate după fiecare inspecție. Această obligație are și beneficii pentru agentul economic. Mai precis, îl asigură împotriva abuzurilor organelor de control și combate impostura (au existat situații în care inspectori falși s-au prezentat ca reprezentanți ai instituțiilor abilitate pentru control). Amenda pentru inexistența registrului unic este între 500 și 1.000 lei, iar pentru neprezentarea acestuia poate ajunge și până la 2.000 lei.

2. Are în spațiul de lucru toate afișele obligatorii prin lege, adică:

  • o copie a codului unic de înregistrare fiscală;
  • orarul de funcționare pe ușă;
  • adaosul comercial practicat;
  • datele de contact ale Oficiului pentru Protecția Consumatorului;
  • copie extras ONRC cu punctul de lucru, dacă este cazul;
  • anunțul de atenționare a clienților referitor la obligația de respectare a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza case de marcat electronice fiscale, precum și atenționarea referitoare la păstrarea bonului fiscal până la părăsirea unității;
  • coș de gunoi.

3. Emite factură în baza bonului fiscal, indiferent de valoarea bonului de casă, la solicitarea cumpărătorului.

4. Deține casa de marcat fiscală cu jurnal electronic

Conform OUG nr. 91/2014, toate companiile care comercializează bunuri sau servicii către populație sunt obligate, de la 1 noiembrie 2018, să folosească noul model de case de marcat cu jurnal electronic. Acestea aduc o serie de beneficii pentru companii.

„Casele de marcat Daisy Tech au design inovativ, interfață prietenoasă și caracteristici tehnice de top: acumulator încorporat, wi-fi, bluetooth, gprs. Toate aceste elemente de conectivitate pot asigura legătura directă cu serverele ANAF, atunci când acestea vor fi funcționale”, spune Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor Daisy Tech în România. „Faptul că Daisy Tech are o capacitate mare de producție și comercializează case de marcat de ultimă generație în numeroase țări din lume face posibilă oferirea celui mai bun preț pe piața românească, începând de la 790 lei, TVA inclusă”.

5. Efectuează inventarierea bunurilor, documentelor și materialelor. Lipsa inventarului anual se sancționează cu amendă de până la 5.000 lei.

În funcție de specificul activității, pot fi necesare și alte măsuri pentru evitarea amenzilor, iar permanenta verificare a noutăților legislative în domeniu vă poate scuti de sancțiuni.

A.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.