MyWIZ, secretul contabililor de succes
CE: Trenurile din rețeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km/h

CE: Trenurile din rețeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km/h

Telex » Știri 20 decembrie 2023  

Comisia Europeană (CE) a salutat acordul politic la care au ajuns Parlamentul European și Consiliul cu privire la regulamentul care stă la baza rețelei transeuropene de transport (TEN-T), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, citat de Agerpres. Colegiuitorii au convenit să își intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei rețele TEN-T durabile și reziliente. Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile și pentru a îmbunătăți multimodalitatea - practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie - în cadrul sistemului european de transport.

TEN-T revizuită va stabili obiective obligatorii: liniile de cale ferată pentru călători din rețeaua centrală TEN-T și din rețeaua centrală extinsă trebuie să permită trenurilor să călătorească la 160 km/h sau mai rapid până în 2040, sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) trebuie implementat pe întreaga rețea TEN-T, ca sistem european unic de semnalizare în Europa, pentru ca transportul feroviar să devină mai sigur și mai eficient. În consecință, sistemele naționale preexistente "clasa B" trebuie dezafectate progresiv; acest lucru va stimula industria europeană să investească în ERTMS.

De asemenea, până în 2040 se dezvoltă zone de parcare sigure și securizate pe rețeaua rutieră centrală și pe rețeaua rutieră centrală extinsă a TEN-T, în medie la fiecare 150 km. Acest lucru este esențial pentru asigurarea siguranței și a unor condiții de muncă adecvate pentru conducătorii auto profesioniști.

Aeroporturile mari, care se confruntă anual cu peste 12 milioane de pasageri, vor trebui să fie conectate pe calea ferată pe distanțe lungi, ceea ce reprezintă un pas important în direcția îmbunătățirii conectivității și accesibilității pentru pasageri și a consolidării competitivității transportului feroviar în raport cu zborurile interne.

Numărul terminalelor de transbordare trebuie să evolueze în conformitate cu fluxurile de trafic actuale și preconizate și cu nevoile sectorului. De asemenea, trebuie îmbunătățită capacitatea de manipulare a terminalelor de marfă. Acest lucru, pe lângă faptul că permite circulația trenurilor de 740 m în întreaga rețea, va contribui la transferul mai multor mărfuri către moduri de transport mai durabile și va da un impuls sectorului european al transportului combinat (utilizarea unor combinații precum transportul feroviar și rutier pentru transportul de mărfuri).

Toate cele 430 de orașe mari situate de-a lungul rețelei TEN-T vor trebui să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă pentru a promova mobilitatea cu emisii zero și cu emisii scăzute.

Spațiul maritim european vizează integrarea spațiului maritim cu alte moduri de transport în mod eficient, viabil și durabil. În acest scop, vor fi modernizate rutele de transport maritim pe distanțe scurte și vor fi create altele noi, în timp ce porturile maritime vor fi dezvoltate în continuare, precum și conexiunile lor cu hinterlandul. În plus, legăturile de transport cu țările terțe învecinate vor fi îmbunătățite prin integrarea Ucrainei, a Moldovei, precum și a celor șase parteneri din Balcanii de Vest în coridoarele europene de transport nou înființate.

Pentru a asigura finalizarea la timp a rețelei - până în 2030 pentru rețeaua centrală, 2040 pentru rețeaua centrală extinsă și 2050 pentru rețeaua globală - acest acord include, de asemenea, o mai bună guvernanță, de exemplu acte de punere în aplicare pentru principalele tronsoane transfrontaliere și alte tronsoane naționale specifice de-a lungul celor nouă coridoare europene de transport. Acest lucru, împreună cu o mai mare aliniere între planurile naționale de transport și de investiții și obiectivele TEN-T, va asigura coerența atunci când se stabilesc priorități pentru infrastructură și investiții.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.