CECCAR, parte din dialogul global despre viitorul educației contabile: Evoluție sau revoluție?

CECCAR, parte din dialogul global despre viitorul educației contabile: Evoluție sau revoluție?

Numărul 9, 12-18 mar. 2025  »  Agenda CECCAR

The Accountancy Education Directors Forum, desfășurat în perioada 12-13 martie 2025, la Londra, a reunit reprezentanți ai organismelor profesionale, mediului academic, de business și de reglementare pentru a analiza schimbările esențiale din educația financiar-contabilă. CECCAR s-a alăturat acestui dialog internațional, contribuind la dezbaterile despre modernizarea parcursului profesional, impactul inteligenței artificiale, sustenabilitatea și viitorul standardelor internaționale de educație, reunite sub tema Evoluție sau revoluție: Explorarea schimbării în educația contabilă.

Inteligența artificială schimbă regulile jocului în educație

Una dintre temele centrale ale forumului a vizat reformele majore în structura și conținutul calificărilor profesionale. Reprezentanții organismelor profesionale au prezentat studii de caz ce evidențiază modul în care noile abordări educaționale sunt adaptate la cerințele actuale ale mediului de afaceri. Scopul acestor schimbări este formarea viitorilor profesioniști contabili pentru a răspunde provocărilor economice și tehnologice dintr-un peisaj financiar în continuă transformare. Un subiect esențial al discuțiilor a fost integrarea inteligenței artificiale (AI) în procesele educaționale. Forumul a evidențiat modul în care instrumentele bazate pe AI îmbunătățesc metodele de evaluare și procesele de învățare, oferind cursanților suport personalizat și feedback imediat. În acest context, s-a subliniat importanța ca viitorii profesioniști contabili să fie pregătiți nu doar să utilizeze tehnologia, ci și să colaboreze eficient cu soluțiile AI, optimizând astfel procesele financiare și deciziile strategice.

Un alt subiect de interes a fost integrarea principiilor de sustenabilitate în educația financiar-contabilă. Participanții au analizat modalitățile prin care factorii de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) pot fi încorporați în programele de pregătire profesională, astfel încât viitorii profesioniști contabili să fie pregătiți să contribuie activ la dezvoltarea unor practici de afaceri ce susțin capitalismul responsabil. Creșterea cerințelor de raportare în domeniul sustenabilității face ca acest aspect să devină o componentă esențială a educației contabile.

Standardele Internaționale de Educație, între continuitate și adaptare

Într-un peisaj economic și tehnologic aflat în continuă transformare, Standardele Internaționale de Educație trebuie să reflecte realitățile actuale, integrând progresele tehnologice și cerințele legate de sustenabilitate. Discuțiile din cadrul forumului au subliniat necesitatea unui cadru educațional flexibil, care să mențină coerența și relevanța globală a educației financiar-contabile, răspunzând provocărilor generate de digitalizare și noile cerințe de raportare.

CECCAR a fost reprezentat la eveniment de prof. univ. dr. Adriana Florina Popa, coordonator al Institutului Național de Dezvoltare Profesională Inițială și Continuă, care a adus în prim-plan perspectivele asupra transformării educației financiar-contabile. În cadrul discuțiilor, Adriana Florina Popa a evidențiat rolul pe care l-a avut în Sustainability Working Group, în calitate de membru IPAE, contribuind la revizuirea Standardelor Internaționale de Educație IES 2, 3 și 4, recent aprobate în variantă actualizată de bordul IFAC. Prezența CECCAR la acest forum a evidențiat rolul esențial al organismelor profesionale în promovarea unor reforme educaționale adaptate cerințelor actuale ale profesiei. Forumul s-a încheiat cu un angajament comun pentru adaptare și inovare continuă, subliniind importanța unui sistem educațional modernizat, capabil să echipeze contabilii cu competențele necesare pentru a performa într-un mediu profesional aflat în continuă schimbare.

Galerie foto
CECCAR, parte din dialogul global despre viitorul educației contabile: Evoluție sau revoluție? CECCAR, parte din dialogul global despre viitorul educației contabile: Evoluție sau revoluție? CECCAR, parte din dialogul global despre viitorul educației contabile: Evoluție sau revoluție?



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.