Cele mai multe întreprinderi din UE au folosit o conexiune fixă în bandă largă pentru acces la internet
Numărul 4, 31 ian. - 6 feb. 2024 » Conectarea la era digitală
Majoritatea întreprinderilor din Uniunea Europeană (93%) a folosit o conexiune fixă în bandă largă pentru acces la internet, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Ponderea este chiar mai mare pentru firmele medii și mari, unde aproape toate întreprinderile au raportat că dispun de o conexiune fixă în bandă largă.
Comparativ cu nivelul din 2019, înaintea pandemiei (când 91% din întreprinderi au folosit o conexiune fixă în bandă largă pentru acces la internet), în 2023 s-a înregistrat o creștere de 2,9 puncte procentuale (pp) a conexiunilor fixe în bandă largă la firmele din statele membre UE. Cel mai semnificativ avans a fost în Grecia (15,8 pp), urmată de România (15,6 pp) și Bulgaria (8,7 pp).
În privința vitezei de internet, numărul întreprinderilor din Uniunea Europeană care aveau contracte pentru viteze maxime de descărcare de cel puțin 1 Gb/s a crescut cu 0,9 pp în 2023. Cel mai semnificativ avans a fost în Cipru (5,1 pp), urmat de Malta (4,6 pp) și Spania (3,8 pp). Scăderi s-au înregistrat în Suedia (-2,1 pp), Lituania (-1,6 pp) și Letonia (-0,5 pp). Ponderea companiilor cu o astfel de conectare era anul trecut de 12,8% la nivelul UE, o creștere de 0,9 pp față de 2022. Țările care au cea mai ridicată pondere a companiilor cu astfel de conectare sunt Danemarca (29,1%), Portugalia (22,2%) și Spania (21%), iar cea mai scăzută Grecia (2,9%), Croația (4,8%) și Estonia (5,3%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național