Cele mai multe sosiri ale turiștilor în România au fost înregistrate în semestrul I la frontierele Giurgiu, Calafat, Otopeni și Nădlac II
Telex » Știri 9 august 2021
Giurgiu, Calafat, Otopeni și Nădlac II au fost punctele de control la trecerea frontierei unde s-au înregistrat în primul semestru al acestui an cele mai multe sosiri ale turiștilor în România, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS), citate de Agerpres. Astfel, la Giurgiu, au fost înregistrate 364.400 sosiri, la Calafat 328.200, la Otopeni 184.100 și la Nădlac II 161.600 sosiri.
Transportul rutier a fost cel mai utilizat de vizitatorii străini pentru a călători în România, subliniază INS.
În primele șase luni din 2021, numărul de sosiri ale vizitatorilor străini înregistrați la punctele de control de la frontierele României a fost de 2.366.800, în scădere cu 13,1% față de cel consemnat în perioada similară a anului trecut.
Majoritatea vizitatorilor străini sosiți în România au provenit din țări situate în Europa (96,6%), ponderea cea mai mare aparținând vizitatorilor din Bulgaria, Republica Moldova și Ucraina. De altfel, primele 6 locuri, după ponderea în numărul total de sosiri, aparțin unor țări situate în Europa: Bulgaria (26,1%), Republica Moldova (14,9%), Ucraina (13,8%), Ungaria (9,6%), Turcia (9,4%) și Polonia (3,8%).
În semestrul l 2021 s-au înregistrat 1.204.900 sosiri din țările Uniunii Europene (50,9% din totalul sosirilor), în scădere cu 12,6% față de perioada ianuarie-iunie 2020.
Comparativ cu semestrul I 2020, în primele șase luni din acest an s-au consemnat scăderi ale numărului de sosiri din Australia, Oceania și alte teritorii (-78,5%), Asia (-42,6%), America (-32,4%), Africa (-24,7%) și Europa (-11,8%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice