Cele mai valoroase zece branduri la nivel mondial valorează 1,84 trilioane de dolari
Numărul 21, 5-11 iunie 2018 » Lumea în care trăim
Cele mai valoroase zece branduri la nivel mondial însumează 1,84 trilioane de dolari, primul loc în această ierarhie fiind deținut de Google, cu o creștere de 23% a valorii brandului, până la 302,1 miliarde de dolari, potrivit clasamentului BrandZ, informează Agerpres. Conform sursei citate, valoarea totală a brandurilor din Top 100 BrandZ a cunoscut o creștere record de 21%, aducând un plus de aproape 750 de miliarde de dolari la valoarea totală a clasamentului. Aceasta ajunge, astfel, la 4,4 trilioane de dolari.
Opt dintre mărcile aflate în Top 10 provin din domeniul tehnologiei sau sunt strâns legate de tehnologie. Această categorie continuă să domine clasamentul, cu Google și Apple pe primele poziții. Google a înregistrat o creștere a valorii de brand de 23%, până la 302,1 miliarde de dolari, iar Apple de 28%, până la 300,6 miliarde dolari. Topul se continuă cu Amazon, care a ajuns pe locul trei, înaintea Microsoft, cu un salt de 49%, care l-a propulsat la 207,6 miliarde dolari. În același timp, Tencent a crescut cu 65%, fapt ce a propulsat brandul la o valoare de 179 miliarde de dolari, în urcare cu trei poziții față de 2017, până pe locul cinci, surclasând Facebook (poziția șase).
În clasamentul general, printre brandurile din China cu cele mai importante creșteri se află JD.com (locul 59, salt valoric de 94%), Alibaba (locul 9, avans de 92%) și Moutai (locul 34, creștere de 89%). Valoarea cumulată a primelor zece mărci din China a avut o creștere anuală de 47%, un ritm mai mult decât dublu față de cel al mărcilor din SUA (+23%).
Printre tendințele-cheie care se evidențiază în clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 branduri globale din acest an se află faptul că JD.com și HP au reintrat în top în 2018, dar și că Spectrum – gigantul american de telecomunicații – conduce ierarhia debutanților în top direct pe poziția 27, în timp ce Uber intră pe locul 81, iar Instagram pe locul 91.
Potrivit ierarhiei, Adidas, brandul cu cea mai mare creștere în 2017, a ajuns în acest an pe locul 100. Pe de altă parte, în premieră, un brand din Indonezia a intrat în top, respectiv banca regională BCA, pe poziția 99.
În ultimele 12 luni, retailul a fost categoria cu cea mai mare creștere valorică, de +35%, iar mărcile strâns legate de tehnologie continuă să domine, acestea fiind responsabile pentru mai mult de jumătate (+56%) din valoarea totală a brandurilor din Top 100 BrandZ.
Realizat de Kantar Millward Brown, agenția de consultanță de brand și marketing a WPP, Clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 100 de mărci la nivel mondial a ajuns la cea de-a 13-a ediție. Clasamentele BrandZ sunt singurele instrumente de evaluare din lume care țin cont de ceea ce cred oamenii despre mărcile pe care le cumpără.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național