MyWIZ, secretul contabililor de succes
Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat 225.000 euro pentru consumatori, în primul semestru

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat 225.000 euro pentru consumatori, în primul semestru

Telex » Știri 1 august, 9:19  

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a recuperat pentru consumatori circa 225.000 euro în primul semestru al anului 2024, în creștere cu 62% față de aceeași perioadă a anului trecut, informează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), citată de Agerpres. ECC România este o direcție în cadrul ANPC care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere.

Potrivit sursei citate, în această perioadă, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

Cele mai multe reclamații au fost depuse din domeniul transporturilor (31%), respectiv transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto, 22% din domeniul îmbrăcăminte și încălțăminte, 13% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), 13% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) și 7% pe recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.).

Față de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menține în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări, susțin reprezentanții ANPC.

Potrivit sursei citate, o creștere ușoară a fost consemnată la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și echipamente de gospodărie spre deosebire de prima jumătate a anului trecut și o scădere de circa 20% a ponderii reclamațiilor din domeniul recreație și cultură, susțin reprezentanții ANPC.

"Aceste cifre demonstrează, încă o dată, eficiența Centrului European al Consumatorilor din România. Și, un lucru foarte important, serviciile pe care Centrul le furnizează sunt gratuite pentru toți consumatorii", a spus Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC, citat în comunicat.

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.