Cererea online pentru produse farmaceutice, în urcare cu 34% în Europa de Est; România, a doua cea mai mare piață din regiune
Numărul 37, 20-26 sept. 2023 » Analize și sinteze
Sectorul comerțului electronic dedicat produselor farmaceutice înregistrează, la nivel global, o creștere fără precedent, iar Europa de Est confirmă rapid tendința, România devenind a doua cea mai mare piață din regiune, după Polonia, relevă datele unei analize de specialitate, citate de Agerpres. Astfel, anul trecut, au fost înregistrate 3 miliarde de vizite online pe astfel de platforme, respectiv o creștere de 34% față de 2021, conform analizei realizate de Liki24, iar Europa de Est prezintă a cincea cea mai mare creștere la nivel global în 2022 față de 2021, după alte zone precum Africa Subsahariană (98%), Asia de Vest (51%), Asia de Sud-Est (49%) și Asia de Sud (40%).
La nivel regional mai extins, în Europa Centrală și de Est, întregul sector farmaceutic înregistrează o creștere remarcabilă, iar România se află în topul țărilor cu o dezvoltare puternică a acestui segment.
În 2021, România a înregistrat peste 3,9 miliarde de euro venituri din domeniul farmaceutic, devenind a doua cea mai mare piață din regiune, după Polonia. Mai mult, evoluția nu a fost doar una locală, exporturile României de produse farmaceutice crescând constant, până la un total de 989 de milioane de euro în 2022. Această tendință ascendentă subliniază potențialul de extindere rapidă și pentru comerțul electronic farmaceutic în regiune.
Se estimează că piața europeană a platformelor online de produse farmaceutice va cunoaște o expansiune semnificativă, crescând de la 17,26 miliarde de dolari în 2021 la aproximativ 44,18 miliarde de dolari până în 2027, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 16,95% .
"Industria farmaceutică a fost considerată întotdeauna o industrie conservatoare, însă, cu toate acestea, schimbarea atât de necesară a intervenit și aici. Iar acesta este doar începutul. Cu o creștere a activității online și o cerere clară pentru soluții digitale de servicii și produse medicale, nevoia de a inova și în acest domeniu este incontestabilă", a spus Anton Avrynskyi, director general al Liki24.
Tendința consumatorilor de a achiziționa produse pentru sănătate și medicamente online, în special produse fără prescripție medicală (OTC), continuă să crească, indicând faptul că schimbarea inițiată în timpul pandemiei este departe de a fi una temporară. Această creștere este alimentată și de extinderea accesului la internet, de inovațiile digitale din domeniul sănătății și de apariția unui nou tip de consumator. Acest consumator utilizează tehnologia în mod regulat și preferă achizițiile online, deoarece le consideră mai simple, mai comode și mai rapide. Împreună cu avansul tehnologiei digitale și cu dezvoltarea comerțului electronic în sectorul sănătății, toți acești factori favorizează și stimulează dezvoltarea pieței.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național