Cererea pentru vehicule diesel în UE s-a prăbuşit în al doilea trimestru, cu excepţia Germaniei
Numărul 34, 10-16 septembrie 2019 » Lumea în care trăim
Numărul de autoturisme noi cu motoare diesel care au fost înmatriculate în Uniunea Europeană a scăzut cu 16,4%, până la 1,3 milioane unităţi, în perioada aprilie - iunie 2019, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informează DPA, citată de Agerpres. În aceste condiţii, ponderea ocupată de autoturismele diesel a scăzut până la 31,3% din piaţa UE în trimestrul al doilea, faţă de o cotă de 36,3% în aceeaşi perioadă din 2018. Excepţia o constituie Germania, cea mai mare piaţă auto din UE, unde cererea pentru autoturisme diesel a crescut cu 3,5%.
În schimb, autoturismele cu motoare pe benzină au reprezentat aproape 60% din totalul înmatriculărilor din UE în trimestrul al doilea. Aproximativ 2,4 milioane de autoturisme noi cu motoare pe benzină au fost înmatriculate în blocul comunitar în perioada aprilie-iunie 2019, cea mai mare creştere în ritm anual fiind înregistrată în Italia, cu 27,4%. Cu excepţia Germaniei, cererea pentru autoturisme cu motoare pe benzină a crescut în toate celelalte mari pieţe europene – Spania, Italia, Franţa şi Marea Britanie.
În cazul României, datele ACEA arată că înmatriculările de autoturisme cu motoare pe benzină au urcat cu 38,1% în trimestrul al doilea, până la 23.993 de unităţi, aceasta fiind a doua mare creştere procentuală înregistrată la nivelul Europei. În schimb, înmatriculările de autoturisme diesel în România au scăzut cu 23,7% în trimestrul II, până la 9.789 unităţi.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național