MyWIZ, secretul contabililor de succes
CFR SA: Două oferte pentru electrificarea și reabilitarea căii ferate Constanța – Mangalia

CFR SA: Două oferte pentru electrificarea și reabilitarea căii ferate Constanța – Mangalia

Telex » Știri 6 august, 10:13  

Doi operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrări de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, a anunțat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 1,318 miliarde lei fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030, și de la Bugetul de Stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivele specifice ale contractului sunt: ▪ electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existente, pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h; ▪ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune; ▪ modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă; ▪ sistematizarea stațiilor CF; ▪ montarea elementelor de siguranță pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.; ▪ modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.

Obiectivele generale ale programului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia sunt: ▪ reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța; ▪ creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație și sporirea gradului de siguranță; ▪ grafic de mers cadențat; ▪ optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracțiunii electrice; ▪ reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului negativ asupra mediului; ▪ reducerea consumului de energie.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.