CFR SA: Finalizarea reconstrucției podului de la Grădiștea și reluarea circulației trenurilor pe ruta București-Giurgiu, priorități pentru 2023
Telex » Știri 1 septembrie 2022
Finalizarea în termen a reconstrucției podului feroviar de la Grădiștea și reluarea circulației trenurilor pe ruta directă București-Giurgiu reprezintă priorități pentru CFR SA în anul 2023, a declarat directorul general al companiei, Ion Simu Alexandru, aflat în vizită tehnică pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana, relatează Agerpres. „De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de călători de un mijloc de transport direct între București - Grădiștea - Giurgiu. După prăbușirea podului de la Grădiștea, în anul 2005, trenurile au fost redirecționate prin Videle, un traseu de 118 km, în loc de 74 km, dacă ar fi circulat pe ruta inițială, ceea ce a condus automat la pierderea unui număr însemnat de călători, dar și la dezavantaje pentru traficul de marfă, deoarece retrasarea graficului de circulație pe ruta alternativă, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport și durată mai mare de circulație. Îmi doresc și sper ca ritmul de lucru și progresul de execuție, înregistrate pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana, să fie menținute în acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulației pe noul pod feroviar de la Grădiștea, ruta București - Giurgiu să redevină o alternativă avantajoasă de transport, atât pentru călători și navetiști, dar și pentru transportatorii de mărfuri, pe care vrem să-i atragem din zona rutieră, pe calea ferată”, a afirmat șeful CFR SA, conform unei postări pe Facebook.
Potrivit acestuia, în 2023 compania are ca target lansarea licitației pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lotul II, un proiect în valoare de 4 miliarde de lei, care va fi finanțat din fonduri nerambursabile. Acesta prevede nu doar modernizarea liniei pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, dar și electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronică, inclusiv sistem ERTMS nivel 2.
„Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat până în decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansată licitația pentru proiectarea și execuțiea lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, care asigură legătura directă între București - via Grădiștea - Ruse, prin frontiera sudică”, a adăugat directorul general al CFR SA.
Contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor la Lotul I „Redeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comana", inclusiv lucrări conexe pe întregul traseu București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, a fost semnat în decembrie 2020. Stadiul de execuție este de 32,4%, iar termenul de finalizare este 2023.
La Lotul II „Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, studiul de fezabilitate se află într-un stadiu de elaborare de 96%, iar termenul de finalizare este decembrie 2022. Acesta vizează modernizarea liniei pe întregul traseu, electrificarea și implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice