Cheltuielile cu serviciile cloud la nivel global, cu 30% mai mari decât în 2021
Numărul 42, 25-31 oct. 2023 » Conectarea la era digitală
Cheltuielile utilizatorilor finali cu serviciile de cloud au crescut cu aproximativ 30% în 2023 față de 2021, la nivel global, în ciuda unei oferte diversificate, arată o analiză a unui broker de software din regiunea Europei Centrale și de Est, relatează Agerpres. Totodată, compania atrage atenția că aproximativ același procentaj de 30% îl reprezintă cheltuielile inutile cu aceste servicii, în condițiile în care organizațiile nu reușesc să identifice cu precizie nevoile proprii de spațiu de stocare și alte caracteristici oferite de cloud.
În 2021, valoarea totală a cheltuielilor cu serviciile de cloud public pentru utilizatorul final s-au ridicat la aproximativ 392 de miliarde de euro la nivel global. Pentru acest an, datele Forscope indică un total de 562 de miliarde de euro, cea mai mare pondere fiind alocată serviciilor Software as a Service (SaaS), respectiv 33%.
Potrivit Forscope România, doar începând cu luna aprilie 2022, unii dintre cei mai mari furnizori de servicii cloud și-au scumpit oferta cu procente cuprinse între 10% și 15%.
"Într-un context economic imprevizibil, în care inflația rămâne ridicată iar companiile doresc să reducă din costuri pentru a evita problemele financiare, perspectivele IT sunt mai puțin favorabile decât se preconiza anterior. Clienții se confruntă cu creșteri de prețuri legate de utilizarea cloud-ului, însă există soluții care să reducă aceste costuri pentru organizații cu până la 40% într-un interval de cinci ani", arată Ionuț Les, Country Manager pentru România la Forscope.
Potrivit sursei citate, serviciile cloud includ adesea o gamă largă de instrumente și funcții care nu sunt utilizate în totalitate, dar care trebuie plătite. Acestea reprezintă o parte fixă a pachetului și sunt prezentate în mod obișnuit ca o justificare pentru un cost mai mare al abonamentului. Deși pot fi necesare pentru unii utilizatori de volume mari de date, cele mai multe companii nu maximizează valoarea produsului, iar cheltuielile operaționale devin treptat mai mari, fără niciun efect pozitiv tangibil asupra performanței angajaților lor.
În acest caz, decizia optimă este implementarea unei soluții hibrid pentru utilizatorii care nu au nevoie de putere mare, respectiv o combinație de servicii cloud pe bază de abonament și de produse software perpetue, la fața locului. Aceasta permite organizațiilor să își ajusteze cheltuielile pentru software (și uneori chiar pentru hardware), obținând în același timp toate caracteristicile și serviciile de care au nevoie pentru a-și desfășura operațiunile.
"Abonamentele costisitoare pot fi reduse doar la utilizatorii care au cu adevărat nevoie de ele, iar restul angajaților pot lucra cu aceleași instrumente ca și până acum, dar cu o cheltuială semnificativ redusă pentru organizație. Cu cât o companie poate controla mai bine cheltuielile cu cloud-ul, cu atât mai mulți bani va avea la dispoziție pentru a angaja un inginer de software, de pildă, pentru a dezvolta un nou produs sau pentru a accesa un nou segment de piață", a precizat Ionuț Les.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național