Cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut, în primele nouă luni, cu 9,4%
Numărul 34, 22-28 noiembrie 2016 » Breviar statistic
În luna septembrie 2016, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor, în termeni nominali, față de luna precedentă a crescut ca serie brută cu 4,8% și a scăzut ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,3%. Față de luna corespunzătoare a anului precedent, în termeni nominali, indicatorul a crescut atât ca serie brută, cu 10,7%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 12,4%.
În primele nouă luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2015, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 9,4% datorită creșterilor înregistrate la transporturi (+14,3%), activități de servicii informatice și în tehnologia informației (+12,3%), alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+6%) și comunicații (+5,6%). Activitățile de producție cinematografică, video, programe de televiziune, difuzare și transmitere de programe au scăzut cu 0,5%. În termeni nominali, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, indicatorul a crescut pe ansamblu cu 9,6% datorită avansurilor înregistrate la transporturi (+13,7%), activități de servicii informatice și în tehnologia informației (+12,4%), alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+5,8%), activități de comunicații (+5,5%) și activități de producție cinematografică, video, programe de televiziune, difuzare și transmitere de programe (+0,2%).
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice