Circa 53% dintre retailerii mici din România intenționează să își vândă produsele exclusiv online
Numărul 19, 18-24 mai 2022 » Conectarea la era digitală
Mai mult de jumătate dintre retailerii mici din România (53%) tind să își vândă produsele exclusiv online, preponderent în propriile eshop-uri, iar peste 40% vând în același timp online și offline și doar 6% și în marketplace-uri online, arată datele unui studiu citat de Agerpres. Studiul a fost realizat de VTEX, platforma de comerț digital pentru branduri și retaileri de tip enterprise, în colaborare cu firma de cercetare de piață MKOR Consulting.
Cu cât o afacere este mai mare, cu atât preferă să aibă și magazine fizice, spre deosebire de retailerii mici, care se axează pe vânzarea online, arată studiul, la care au participat peste 200 de retaileri din diverse domenii din România.
În același timp, cu cât un retailer este mai mare, cu atât întâmpină mai multe provocări și dificultăți privind gestionarea comenzilor online, o parte importantă dintre aceștia intenționând să schimbe platforma de e-commerce în viitorul apropiat.
Totodată, cele mai multe IMM-uri din retail se axează direct pe vânzarea online, iar consumatorii români vor o experiență de shopping complet digitalizată.
„Analizele noastre arată că principalele dificultăți pe care le au retailerii online se referă la abandonarea coșului de cumpărături (21%), mediul competitiv (21%) sau aprovizionarea și livrarea (18%). La acestea se adaugă provocări legate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea clienților (14%). Astfel, ne așteptăm ca magazinele online să se concentreze mai mult pe funcționalități noi și pe adoptarea unor noi trenduri pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare”, a afirmat Corina Cimpoca, Marketing Consultant & Fondator MKOR Consulting.
Studiul mai arată că pandemia COVID-19 a avut un efect pozitiv asupra pieței de e-commerce din România, astfel că, în perioada 2020-2022, au fost înregistrate următoarele creșteri: comenzi online - 57%, portofoliu de produse sau servicii - 62%, tranzacții online - 63%, numărul canalelor de vânzări - 34%, numărul furnizorilor - 42%, trafic pe site - 58%, numărul de angajați - 30%, bugetul de marketing - 48%. „Deși piața din România și-a continuat trendul ascendent, în ultimul an s-au observat mai multe schimbări care o vor impacta pe termen lung. Una este orientarea brandurilor spre platforme mai solide și mai bine adaptate cerințelor consumatorului - aproape 15% din cei intervievați și-au exprimat intenția de a migra spre o nouă platformă în următoarele 12 luni. De ce? Primul motiv ar fi că pandemia a îndreptat foarte mulți cumpărători spre online, cumpărători care au început să-și dorească o experiență de cumpărare completă, cu checkout simplu, metode multiple de plată și livrare rapidă. Al doilea motiv ar fi că multe magazine au crescut rapid în ultimii trei ani și acum constată că nu mai pot scala: nu pot susține un număr ridicat de comenzi, nu pot dezvolta noi module, nu se pot integra și așa mai departe. Acest trend spre migrarea platformei, alături de cel al deschiderii de marketplace-uri și al listării pe ele, vor transforma piața locală de e-commerce într-una mult mai conectat și adaptat la comerțul european”, a afirmat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
În ceea ce privește canalele de promovare folosite de retailerii din e-commerce, studiul arată că cei mai mulți (68%) folosesc canale social media pentru campanii prin care să-și promoveze magazinele online și produsele, urmate de Google Ads (66%) și SEO (40%). Retailerii online apelează și la content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%) pentru a atrage clienți și a-și crește vânzările.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial