MyWIZ, secretul contabililor de succes
Clienții din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creștere cu aproximativ 10%

Clienții din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creștere cu aproximativ 10%

Numărul 20, 22-28 mai 2024  »  Conectarea la era digitală

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul anului 2023, valoarea fiind cu circa 10% mai mare decât cea înregistrată în 2022 (6,3 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO și ale principalilor jucători din domeniu. "Valoarea de 7 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. În acest cuantum nu au fost incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente etc. Dacă le-am adăuga și pe acestea, valoarea totală ar depăși 10 miliarde de euro", se arată într-un comunicat al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), citat de Agerpres.

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, comerțul online este în continuă dezvoltare, cu perspectivă de dublare a volumelor în următorii 10 ani. Potrivit statisticilor oficiale citate de acesta, 68% dintre internauți au cumpărat online cel puțin o dată în 2023, ceea ce arată un apetit în creștere pentru e-commerce și un grad de adopție tot mai mare a acestei metode conveniente de a face cumpărături.

"Însă, magazinele online românești trebuie să fie din ce în ce mai dinamice, să își găsească diferențiatorii reali și să îi promoveze, să aibă un customer service bun, să își diversifice oferta și canalele de vânzare pentru că în 2023 a sosit deja valul jucătorilor chinezi care este încă în creștere - nu a atins apogeul - și care poate aduce schimbări semnificative în peisajul de e-commerce autohton", a subliniat Andrei Radu în comunicat.

La rândul său, Cristi Movilă, președintele ARMO, consideră că apetitul românilor pentru cumpărături online este în creștere continuă și tot mai mulți consumatori recunosc principalul avantaj al acestui tip de comerț, respectiv economisirea timpului.

"În următorii ani, anticipăm o creștere a numărului de IMM-uri românești care vor comercializa produse și servicii online. Pe măsură ce numărul cumpărătorilor crește anual, este esențial ca și numărul vânzătorilor să evolueze în același ritm. Acest proces poate fi stimulat de autorități prin menținerea unui mediu competitiv echitabil, în care toți actorii din piață să beneficieze de tratament egal, și prin măsuri care să încurajeze tot mai multe companii românești să vândă cross-border", a declarat Cristi Movilă.

Potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, comerțul online va continua să crească și în 2024 cu aproximativ 10% față de anul precedent.

Una dintre cele mai importante provocări pentru comercianții autohtoni este, potrivit declarațiilor agențiilor de Digital Marketing din România care au în portofoliu clienți e-commerce, creșterea costului de marketing cu până la 40% față de aceeași perioadă a anului trecut. Principala cauză este dată de intrarea agresivă (în termeni de marketing) a platformelor din afara UE care cresc bid-ul prin cheltuielile masive cu reclama online, subliniază comunicatul.

Din discuțiile purtate de GPeC cu reprezentanții magazinelor online care au în ofertă produse similare cu cele vândute de jucătorii chinezi, în primul trimestru al anului 2024 aceștia au înregistrat scăderi în vânzări, neputând ține pasul cu bugetele de marketing alocate de companiile chineze.

O altă provocare ține de faptul că 2024 este an electoral în România, iar acest lucru conduce, de asemenea, către creșterea bugetelor de marketing, cu spații publicitare și vizibilitate limitată.

De 19 ani, GPeC promovează sectorul e-commerce din România adunând în jurul său cea mai mare comunitate de magazine online, retail și companii de digital și organizând principalele evenimente de comerț online și digital marketing din regiune. Printre altele, GPeC centralizează datele și publică în fiecare an raportul comerțului online românesc.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.