MyWIZ, secretul contabililor de succes
CNAB estimează peste 1,5 milioane de pasageri şi în luna septembrie pe Aeroportul Henri Coandă

CNAB estimează peste 1,5 milioane de pasageri și în luna septembrie pe Aeroportul Henri Coandă

Telex » Știri 10 septembrie 2019  

Aeroportul Internaţional Henri Coandă ar putea înregistra şi în septembrie un trafic de peste 1,5 milioane de pasageri, această lună fiind considerată una de vârf, iar reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) fac eforturi ca timpii de aşteptare la controlul de frontieră să fie cât mai mici, unde, în cel mai scurt timp, vor fi instalate noi ghişee de control de frontieră, informează Agerpres. „Ne aşteptăm ca şi septembrie să aibă peste 1,5 milioane de pasageri, aşa cum au fost şi cele trei luni dinainte - iunie, iulie şi august. Chiar dacă traficul de pasageri mai scade un pic, septembrie rămâne lună de vârf. În special pe fluxul de Sosiri, acolo unde sunt multe sosiri simultane, colegii mei din teren verifică fiecare dintre punctele de acces, astfel încât să poată să aloce pe cele două puncte de control de frontieră un număr echilibrat de pasageri, aşa încât timpii de aşteptare la controlul de frontieră să fie cât mai mici. Mai departe, timpii de aşteptare la banda de bagaje depind în primul rând de activitatea agenţilor de handling angajaţi de companiile de transport”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache. Acesta a dat asigurări că aeroportul poate opera în condiţii de ceaţă, care pot apărea în toamnă, ambele piste ale Aeroportului Henri Coandă fiind la categoria a 3-a de operare în vizibilitate redusă.

„Putem opera în condiţii normale pe ceaţă pentru că ambele piste ale Aeroportului Henri Coandă sunt la categoria a 3-a de operare în vizibilitate redusă, ceea ce înseamnă că se poate ateriza aproape în orb, cu condiţia ca şi la bord să existe echipamentele echivalente instrumentelor de aterizare în condiţii de vizibilitate redusă de la sol. Majoritatea aeronavelor de dimensiuni mici - mă refer la ATR - nu sunt dotate cu echipament pentru operare în vizibilitate redusă. Celelalte aeronave care operează curse interne operează şi pe internaţional şi cele mai mute dintre ele sunt dotate cu un astfel de echipament”, a explicat el.

Potrivit lui Iordache, sunt în curs de desfăşurare lucrări pentru montarea de noi ghişee de frontieră. „Aşteptăm ca în foarte scurt timp să instalăm noi ghişee de control de frontieră. Lucrările sunt în curs de derulare. Desigur, odată cu scăderea traficului, creşte capacitatea de procesare la frontieră, ceea ce va conduce la o eliminare până la dispariţia acestor cozi. Desigur nu totală, pentru că sunt în continuare multe aterizări simultane, asta însemnând într-un interval foarte scurt de timp, iar autobuzele ajung simultan la punctul de acces în terminal”, a menţionat reprezentantul CNAB.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.