CNIR a lansat în consultare caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres București-Giurgiu
Telex » Știri 26 iulie, 9:16
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat în consultare publică, pentru trei săptămâni, caietul de sarcini pentru Drumul Expres București-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. "În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, într-un comunicat citat de Agerpres.
Conform CNIR, Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu este un proiect promovat la inițiativa Companiei de Investiții, cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul și profilul viitorului drum de mare viteză.
Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 luni, licitația urmând să fie lansată până la finalul acestui an.
"Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii. În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional. În ceea ce privește utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real", se arată în comunicatul citat.
Reprezentanții CNIR menționează că, în etapa studiului de trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială, următoarele opțiuni posibile: realizarea Drumului la profil de Autostradă sau Drum Expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport; realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.
Caietul de sarcini poate fi consultat pe pagina www.cnir-sa.ro și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va avea finanțare din fonduri europene.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice