CNIR va lansa în consultare caietul de sarcini pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu
Telex » Știri 22 iulie, 10:00
Caietul de sarcini pentru Autostradă/Drum Expres București-Giurgiu (etapa studiului de fezabilitate) va fi lansat în consultare publică în această săptămână, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu, într-un interviu pentru postul public de radio, informează Agerpres. "Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A0 București Sud sau chiar până la Autostrada A1 București-Pitești respectiv A2 - Autostrada Soarelui. Va fi o analiză multi-criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii, printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, cu A1 București-Pitești și A2 București-Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar... Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres, va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Dacă datele de trafic de perspectivă ne arată că este nevoie de autostradă, atunci vom face din start autostradă", a declarat Gabriel Budescu.
Totodată, pe lângă soluțiile inovatoare precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiză în ceea ce privește materialele de construcții din import sau producție internă.
"În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România, sau din bitum, dar pe care îl importăm. (În această săptămână, n.r.) va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București -Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)", a spus Gabriel Budescu.
Drumul de mare viteză București-Giurgiu este proiect propriu al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni.
CNIR se ocupă de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic. Măsura de înființare a CNIR conduce la dezvoltarea pe termen lung a rețelei transeuropene de transport (TEN-T), pentru funcționarea optimă a pieței interne comunitare, în strânsă legătură cu realizarea obiectivelor strategiei europene privind creșterea economică.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial