CNSP: Serviciile ar urma să crească cu 6,3% în 2021
Telex » Știri 27 august 2021
Serviciile, care, în total, înseamnă aproximativ 60% din economia României, procentaj care a crescut constant în ultimii ani, ar urma să recupereze căderea din 2020 și să ajungă la un plus de 6,3% în 2021, arată datele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză (CNSP), citate de Mediafax. CNSP estimează că, în 2020, valoarea adăugată brută din servicii a scăzut cu 1,8%.
Ionuț Dumitru, fost președinte al Consiliului Fiscal, este de părere că serviciile vor crește în 2021. El argumentează că ridicarea restricțiilor, care a început în mai 2021, a crescut consumul de servicii, un sector care a fost extrem de afectat în pandemie. „Serviciile au fost sectorul cel mai afectat de criză, pentru că mare parte din servicii se bazează pe interacțiunea umană. Pandemia, cu restricțiile pe care le-a adus, a afectat cel mai mult activitățile care se bazează pe resursă umană. Probabil că serviciile vor crește anul acesta, pentru că restricțiile au fost ridicate”, a spus Ionuț Dumitru.
Serviciile de piață prestate întreprinderilor au crescut cu 16,3% în prima jumătate din 2021, prin comparație cu prima jumătate din 2020. Datele Institutului Național de Statistică mai arată că serviciile de piață prestate populației au crescut cu 36% în S1/2021, prin comparație cu prima jumătate din 2020, în cadrul căreia a fost lockdownul de două luni în contextul pandemiei. Analiza pe segmente arată creșteri pe toate palierele în ceea ce privește serviciile de piață prestate companiilor. Astfel, serviciile de IT au înregistrat o creștere de 23% an/an la șase luni, în vreme ce serviciile de transporturi s-au majorat cu aproape 17%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice