MyWIZ, secretul contabililor de succes
Comerțul cu bunuri de larg consum a crescut cu 10% în România, în 2020

Comerțul cu bunuri de larg consum a crescut cu 10% în România, în 2020

Numărul 12, 31 mar.-6 apr. 2021  »  Analize și sinteze

Retailul de băcănie din România a crescut cu 10%, în 2020, comparativ cu anul anterior, sporuri importante ale vânzărilor fiind consemnate la băuturile alcoolice și la produsele alimentare, conform datelor de audit de retail publicate de compania globală de măsurare și analiză de date Nielsen, relatează Agerpres. Prin comparație, media europeană de creștere în sectorul FMCG (bunuri de larg consum, n.r.) s-a situat la 7,6%, față de situația din 2019.

Potrivit sursei citate, în România valoarea vânzărilor a înregistrat creșteri în toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim în categoria produse alimentare (+12%) și băuturi alcoolice (+13,3%).

În același timp, creșterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu de peste 600% la dezinfectanții pentru mâini, au stagnat în restul anului pentru categoriile de îngrijire personală și a casei. Acestea au avut un avans anual de 5,7%. Pe de altă parte, segmentul produselor de machiaj s-a prăbușit cu 30%, la fel ca în alte țări.

Vânzările realizate prin cele circa 60.000 de magazine ale comerțului tradițional din Romania acoperă în continuare peste o treime din totalul național, dar sunt depășite ca rată de creștere prin dezvoltarea accelerată a rețelelor de comerț modern.

Cele 222 de hipermarketuri ale celor patru mari retaileri (Auchan, Carrefour, Cora și Kaufland) au vândut peste un sfert din totalul FMCG, în timp ce aproape 2.600 de supermarketuri aparținând rețelelor internaționale acoperă o cincime din totalul vânzărilor valorice.

De asemenea, cea mai mare rată de creștere aparține celor circa 565 de magazine de tip hard discounter, care, însă, vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie.

În ceea ce privește finanțele proprii și perspectivele de angajare, interesul românilor a scăzut brusc la debutul pandemiei (-22 puncte procentuale, respectiv -19 puncte procentuale), dar acești indicatori au rămas mai ridicați decât nivelul din țările vecine și media europeană. Totuși, patru din zece români (41%) din mediul urban au declarat, la sfârșitul anului trecut, că sunt, în continuare, dispuși să cheltuiască suplimentar în perioada următoare, și doar 13% că nu le rămân deloc bani suplimentari.

Analiza consultanților Nielsen arată o creștere a tendinței de economisire, în cazul a 43% dintre respondenți, în timp ce cheltuielile pe vacanțe, haine sau distracții s-au diminuat semnificativ.

Pe segmentul ofertelor promovate de marile rețele comerciale, cât și de către micii comercianți, în toate categoriile se consemnează o creștere accentuată. Cel mai intens promovate sunt băuturile alcoolice, cu un salt al importanței promoțiilor de 5,3 puncte procentuale, în T4 din 2020. Și băuturile non-alcoolice au încercat să impulsioneze consumul prin promoții și au înregistrat o creștere cu 4,7 puncte procentuale a ponderii acestora în totalul vânzărilor, iar produsele alimentare (+2,1 puncte procentuale) și non-alimentare (+1,3 puncte procentuale) și-au menținut presiunea promoțională mai apropiată de cea anterioară în ultimul trimestru al anului 2020.

De Crăciun au fost înregistrate creșteri modeste, de o singură cifră, deși, în mod normal, „Luna cadourilor” înregistra în anii anteriori creșteri de două cifre față de media lunară anuală.

La nivel general, economia României este prognozată să crească, în acest an, cu 3,8%, la o inflație de 2,6%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.