MyWIZ, secretul contabililor de succes
Comisia Europeană: Încrederea în economia zonei euro a scăzut după al doilea val al pandemiei de coronavirus

Comisia Europeană: Încrederea în economia zonei euro a scăzut după al doilea val al pandemiei de coronavirus

Telex » Știri 2 decembrie 2020  

Încrederea în economia zonei euro a scăzut în noiembrie pentru prima dată în ultimele şapte luni, după ce al doilea val al pandemiei de coronavirus (Covid-19) a lovit continentul, afectând toate sectoarele, în special pe cele de servicii şi retail, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Potrivit datelor publicate zilele trecute de Comisia Europeană, indicele sentimentului economic (ESI) a scăzut în noiembrie la 87,6 puncte, de la 91,1 puncte luna precedentă.

Cifra comunicată de Executivul comunitar diferă de estimările analiştilor intervievaţi de Reuters, care se aşteptau la un declin de până la 86,5 puncte.

În mod obişnuit, studiul este realizat în primele două-trei săptămâni ale lunii, ceea ce înseamnă că are legătură cu noile restricţii severe anunţate, inclusiv în cele mai mari economii ale zonei euro, Germania şi Franţa.

„După o redresare parţială a încrederii în perioada mai - septembrie şi a expansiunii din octombrie, luna aceasta s-a înregistrat primul declin de când încrederea a scăzut semnificativ la primul val al pandemiei”, se arată în raportul publicat de Comisia Europeană.

Evoluţiile au fost determinate de scăderea încrederii în retail, servicii şi în rândul consumatorilor. Scăderi mai reduse s-au înregistrat în industrie şi construcţii, două sectoare care nu sunt extrem de afectate de noile restricţii.

Încrederea în sectorul serviciilor, responsabil pentru două treimi din PIB-ul zonei euro, s-a înrăutăţit la minus 17,3 puncte în noiembrie, de la minus 12,1 puncte luna precedentă, în timp ce economiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la minus 15,5 puncte.

În industrie, optimismul a scăzut la minus 10,1 puncte de la minus 9,2 puncte, în timp ce analiştii se aşteptau la o scădere de până la minus 10,5 puncte, în timp ce încrederea consumatorilor a fost în linie cu estimările, scăzând la minus 17,6 puncte în noiembrie, de la minus 15,5 puncte luna precedentă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.