Comisia Europeană solicită ca durabilitatea mediului să se afle în centrul sistemelor de educație și formare ale UE
Numărul 2, 19-25 ian. 2022 » Lumea în care trăim
Comisia Europeană (CE) a publicat o propunere de recomandare a Consiliului privind educația pentru durabilitatea mediului, informează Executivul comunitar, într-un comunicat. „Scopul propunerii este de a sprijini statele membre, școlile, instituțiile de învățământ superior, organizațiile neguvernamentale și toți furnizorii de educație să ofere cursanților cunoștințe și competențe privind durabilitatea, schimbările climatice și mediul. Un nou cadru european de competențe privind durabilitatea, publicat de Centrul Comun de Cercetare, (…) prezintă competențele necesare pentru tranziția verde, inclusiv gândirea critică, luarea de inițiative, respectarea naturii și înțelegerea impactului pe care acțiunile și deciziile de zi cu zi îl au asupra mediului și a climei globale”, se menționează în comunicat. „În întreaga Europă se depun eforturi uriașe pentru a ajuta copiii, tinerii și adulții să învețe despre schimbările climatice, pierderea biodiversității și sustenabilitate și să se implice în acestea. Obiectivul nostru este de a valorifica aceste eforturi și de a colabora îndeaproape cu statele membre pentru a plasa durabilitatea în centrul sistemelor de educație și formare. De la o vârstă fragedă, toți cursanții au nevoie de oportunități pentru a înțelege și pentru a lua măsuri pentru durabilitatea mediului, pentru a ne proteja planeta și viitorul”, a declarat Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret.
Noua propunere formulată de CE invită statele membre: ▪ să ofere cursanților de toate vârstele acces la educație și formare de înaltă calitate și favorabile incluziunii, precum și la formare privind schimbările climatice, biodiversitatea și durabilitatea; ▪ să prioritizeze învățarea pentru durabilitatea mediului în politicile și programele de educație și formare, pentru a sprijini sectorul și a-i permite să contribuie la tranziția verde; ▪ să încurajeze și să sprijine abordările întregii instituții în ceea ce privește durabilitatea, care includ predarea și învățarea; dezvoltarea viziunilor, a planificării și a guvernanței; implicarea activă a studenților și a personalului; gestionarea clădirilor și a resurselor și parteneriatele cu comunitățile locale și mai largi; ▪ să mobilizeze fondurile naționale și ale UE pentru investiții în infrastructuri durabile și verzi, formare, instrumente și resurse pentru a spori reziliența și pregătirea educației și formării pentru tranziția verde.
„Potrivit unui sondaj Eurobarometru, 67% dintre tineri au considerat că principala prioritate a UE în anii următori ar trebui să fie protecția mediului și combaterea schimbărilor climatice, în timp ce pentru 56% dintre respondenți, a doua prioritate ar trebui să fie îmbunătățirea educației și a formării”, precizează CE.
Comisia va oferi, de asemenea, oportunități de formare și comunități de practică pentru cadrele didactice prin School Education Gateway și eTwinning. Noul portal al Spațiului european al educației al Comisiei permite un acces facil la informații privind educația și formarea în UE, inclusiv la informații specifice privind educația ecologică.
Propunerea Comisiei va fi discutată de statele membre și apoi adoptată de miniștrii educației din UE.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial