Companii furnizoare de energie, amendate cu 450.000 lei și obligate să recalculeze toate facturile ilegale, în prima săptămână de controale derulate de comisarii ANPC
Telex » Știri 14 ianuarie 2022
În perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) au controlat 72 de operatori economici, furnizori de energie electrică și gaze, din întreaga țară, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri. „Prin Comandamentului pentru Energie - structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC),au fost aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii”, se menționează într-un comunicat.
Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără următoarele: ▪ nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021; ▪ tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%; ▪ informările privind compensarea facturilor de energie electrică și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea; ▪ nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor; ▪ nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile; ▪ contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate; ▪ diferențe de preț între două notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator; ▪ împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC, de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns; ▪ procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori; ▪ practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
„Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022. În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate. Aceștia sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro”, se precizează în comunicat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice