Companiile încep să analizeze un nou indicator de performanță - rata de întoarcere a investiției în învățare
Numărul 47, 15-21 dec. 2021 » Analize și sinteze
Tot mai mulți directori de companii analizează un nou indicator de performanță - rata de întoarcere a investiției în învățare, potrivit studiului „Insights from the Top”, realizat de o companie de dezvoltare organizațională, relatează Agerpres. „În ceea ce privește măsurarea performanțelor companiilor, indicatorii financiari rămân principalele instrumente de măsurare (ex. EBITDA, ROA, ROE etc.), majoritatea respondenților indicând acești indicatori. Totuși, din ce în ce mai mulți executivi analizează la nivelul organizațiilor și rata de întoarcere a investiției în învățare (Return on Learning), care se află în corelație directă cu indicatorii de performanță financiară”, se precizează în comunicatul companiei.
Potrivit analizei realizate de K.M.Trust & Partners, satisfacția clienților, rata retenției angajaților pe roluri, componentele de mentorat sau cascadare a capabilităților de la nivel de vârf pe rolurile ierarhice subordonate au fost indicate de către executivii chestionați drept indicatori care demonstrează rata de învățare/ de însușire și aplicare a noilor capabilități învățate în cadrul programelor de training, coaching sau altor programe de dezvoltare organizațională.
Pe de altă parte, investițiile în dezvoltarea componentei „mindset” (mentalitatea potrivită pentru performanță și atingerea obiectivelor) vor deveni din ce în ce mai importante în cadrul marilor organizații, relevă rezultatele studiului. Astfel, mentalitatea potrivită pentru performanță și pentru atingerea obiectivelor propuse este principala preocupare în perioada următoare pentru 65% dintre directorii de companii care au răspuns la întrebările studiului.
Peste 55% dintre respondenți au indicat drept prioritate activitățile de eficientizare, optimizare a resurselor și performanțelor și digitalizarea, precum și identificarea resurselor umane potrivite conform obiectivelor, în timp ce 44% dintre răspunsuri au subliniat atragerea și menținerea talentelor potrivite, iar 35% au răspuns că se concentrează pe îmbunătățirea coeziunii echipelor.
Pe locurile următoare între prioritățile companiilor s-au clasat observarea evoluțiilor pandemiei (39,5%), managementul imprevizibilului (30,2%) și transformarea culturală la nivelul organizațiilor (27,9%).
Studiul a fost realizat de K.M.Trust & Partners la finalul lunii noiembrie 2021 în rândul marilor companii active în România, cu cifre de afaceri cumulate de peste 20 de miliarde de euro anual și care angajează doar pe piața din România peste 2 milioane de oameni. Respondenții provin din domenii de activitate precum IT&C, sănătate, servicii financiare, industria telecom, producție, retail, energie, logistică și distribuție, automotive, agricultură și altele.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice