Comportamentul românilor la cumpărături este tot mai impredictibil
Telex » Știri 16 noiembrie 2022
Comportamentul de consum tot mai impredictibil, dorința de a vinde rapid la costuri mici și existența unui număr mare de advertiseri în România sunt principalele concluzii despre piața de advertising din țara noastră prezentate de Limitless în cadrul WebSummit Lisabona, se arată într-un comunicat citat de Agerpres. De asemenea, testarea constantă a publicului țintă pe canale diferite de promovare, folosirea a tot mai multor automatizări pentru targetare precisă și vânzări mai mari sunt alte tendințe reprezentantive pentru piața locală, unde industria de ecommerce este la fel de competitivă ca cea din Occident, potrivit Limitless Agency.
"Am observat o schimbare majoră a noilor algoritmi de pe principalele platforme de advertising către modalități mai automatizate de a crea reclame. Principala lecție pentru noi este că pentru a avea succes în marketingul online, în special în e-commerce, trebuie să folosești date interne și să-ți analizezi afacerea, cifrele și produsele pentru a vedea ce funcționează cu adevărat, nu ce crezi că funcționează. După ce ai datele trebuie să promovezi acele produse în timp real folosind tehnologia deoarece în prezent este mult mai greu să prezici comportamentul consumatorilor. Considerăm că în viitor mediul digital românesc va fi impactat de inteligența artificială și noi tehnologii, marketingul online fiind tot mai automatizat, iar promovarea să fie făcută cu ajutorul datelor, care vor fi din ce în ce mai complexe", a explicat Daniel Ene, Chief Marketing Officer & Partner Limitless Agency.
Potrivit acestuia, principala provocare pe piața de publicitate din România este numărul tot mai mare de advertiseri care influențează creșterea continuă a CPC (cost per click) din campaniile Google Ads, Facebook Ads.
"Mobile-ul reprezintă deja 95% din rata de engagement pentru cumpărăturile online. Mulți încă mai cred că mobile-ul este viitorul când mobile-ul este aici de mulți ani. Trebuie să ne gândim la mijloacele folosite în prezent și să găsim noi modalități creative de a crea reclame pentru aceste platforme și, de asemenea, să testăm publicul, mesajele și așa mai departe. Este importantă testarea canalelor de promovare pentru că, dacă produsul este bun și este la un preț avantajos, se pot crește ușor vânzările", a adăugat Ene, în cadrul prezentării despre bune practici în domeniu la WebSummit Lisabona.
WebSummit, desfășurat anul acesta la Lisabona, Portugalia, în perioada 1-4 noiembrie, este cel mai mare eveniment de soluții tech, adunând peste 71.000 participanți din 160 de țări, peste 1.000 de speakeri, peste 2.500 de startup-uri, peste 2.000 de agenții media și peste 1.000 de investitori.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice