Consiliul Concurenței: Companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale
Telex » Știri 24 martie 2020
Companiile pot acţiona coordonat în actuala situaţie de criză generată de pandemia de coronavirus, astfel încât să evite deficitul de produse esenţiale şi să asigure o distribuţie echilibrată a acestora, a transmis autoritatea de concurenţă, informează Agerpres. „De exemplu, comercianţii cu amănuntul îşi pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât şi livrările la domiciliu pentru persoanele care nu îşi pot părăsi locuinţele. De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la preţuri competitive”, susţin reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
În acest context, administratorii platformelor de comerţ online pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază. De asemenea, legislaţia în domeniul concurenţei permite producătorilor să stabilească preţuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creşterea nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei.
„Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor şi atrage atenţia că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea preţurilor excesive) sau de tip cartel”, avertizează reprezentanţii instituţiei.
Aceste acţiuni ale Consiliului Concurenţei sunt în concordanţă cu politica comună adoptată de Comisia Europeană şi Autorităţile Naţionale de Concurenţă prin Reţeaua Europeană de Concurenţă (European Competition Network - ECN), privind aplicarea regulilor de concurenţă în timpul crizei provocate de coronavirus.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice