Consiliul Concurenței schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice
Telex » Știri
10 iunie 2021
Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață, informează autoritatea de concurență, potrivit Agerpres. Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.
Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.
Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziționează produse din farmacii. Pe baza datelor și informațiilor obținute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenței a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maximum 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.
De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.
Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.
„Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea”, se menționează într-un comunicat al instituției.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc