Contracte pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste Prut

Contracte pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste Prut

Telex » Știri astăzi, 9:17  

Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, la Chișinău, contractele pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA), a anunțat directorul general a CNAIR, Cristian Pistol, într-o postare pe pagina sa de Facebook. Cele patru viitoare poduri sunt: Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova); Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova); Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova); Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova)

Durata fiecărui contract pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin bugetul de stat.

„Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea studiilor de fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană. În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană“, a menționat Cristian Pistol.

Potrivit directorului CNAIR, în acest an va fi lansat în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea patru benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).

La ora actuală se află în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigura legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021 – 2027.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.