CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei
Numărul 19, 15-21 mai 2024 » Agenda CECCAR
Pe 13 și 14 mai 2024, CECCAR a organizat la București întâlnirea Panelului Internațional de Educație Contabilă sub egida IFAC, ce a reunit specialiști de marcă de la nivel mondial în educația financiar-contabilă. Delegații au reprezentat profesia contabilă reglementată din țări cu tradiție și influență în domeniu, precum Australia, Brazilia, Canada, Germania, India, Marea Britanie, Pakistan, România, Singapore și SUA. Reuniunea a reiterat importanța adaptării continue a educației financiar-contabile pentru a ține pasul cu inovațiile în tehnologie și cu cerințele de sustenabilitate. Întâlnirea Panelului Internațional de Educație Contabilă de la București a facilitat schimbul de idei și bune practici între profesioniștii contabili la nivel internațional, consolidând angajamentul comun al profesiei pentru un viitor sustenabil în domeniul contabilității.
CECCAR, cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, este reprezentat în cadrul Panelului Internațional de Educație Contabilă de conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, care a participat la eveniment.
Conf. univ. dr. Mirela Păunescu, expert contabil, a adresat cuvântul de deschidere al reuniunii profesionale din partea conducerii Corpului.
Dezbaterile au pus pe tapet necesitatea dezvoltării soft skills în cazul profesioniștilor contabili, relevanța, aspectele practice și provocările specifice acestor competențe fiind analizate în contextul includerii în programele de studii financiar-contabile. În plus, impactul tehnologiilor emergente precum inteligența artificială a fost larg dezbătut. Inteligența artificială este văzută ca un instrument ce poate revoluționa practicile contabile prin automatizarea proceselor și îmbunătățirea preciziei analizelor financiare. Totodată, această evoluție tehnologică presupune o schimbare în setul de competențe necesare profesioniștilor contabililor, accentul mutându-se tot mai mult spre analiza datelor și interpretarea rezultatelor generate de algoritmi.
De asemenea, au fost abordate diverse alte teme esențiale pentru viitorul profesiei, între care pregătirea profesioniștilor contabili pentru a răspunde cerințelor de sustenabilitate și necesitatea revizuirii standardele educaționale pentru a fi „la zi” cu tendințele globale. În cadrul întâlnirii, s-a discutat și despre atractivitatea profesiei contabile în rândul tinerilor, un aspect esențial în contextul unei piețe de muncă dinamice, în continuă schimbare. Îmbunătățirea percepției asupra profesiei prin sublinierea rolului consultativ și strategic pe care profesioniștii contabili îl pot juca în cadrul organizațiilor a fost identificată ca o prioritate.
Un moment-cheie al întâlnirii a fost IFAC Accountancy Education Update, o sesiune informativă despre cele mai recente activități de educație contabilă ale IFAC. Un studiu de caz despre educația contabilă din Brazilia a oferit o perspectivă comparativă valoroasă, evidențiind diferite abordări și practici de succes la nivel global.
Concluziile întâlnirii au subliniat nevoia imperativă de adaptare continuă a educației financiar-contabile pentru a face față provocărilor emergente ale pieței și pentru a asigura că profesioniștii contabili sunt bine pregătiți pentru a naviga în peisajul economic actual, complex și tehnologizat. CECCAR și IFAC continuă să fie în fruntea acestor eforturi, promovând inovația și excelența în educația financiar-contabilă la nivel mondial.
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională