Creștere de peste opt ori a numărului de cumpărători online în România, în ultimii zece ani
Numărul 11, 23-29 mar. 2022 » Conectarea la era digitală
România a înregistrat, în ultimii zece ani, cu 733% mai mulți cumpărători online, de șapte ori peste cifrele din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria, relevă datele unui studiu publicat, recent, de o companie globală de consultanță în management, informează Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de Horvath, în cursul anului 2020, vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creștere de 71%, comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei, însă în 2021 majorarea a fost de doar 29%.
„Această rată de creștere nu a putut fi susținută și în 2021, parțial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce. Discrepanța dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban și cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană și în continuă creștere în ultimii 10 ani. Relaxarea restricțiilor și posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creștere, precum a avut-o și faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (…). IMM-urile românești au avut de asemenea foarte mult de câștigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 față de anul precedent în țările analizate - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria”, notează realizatorii studiului.
În ceea ce privește creșterea numărului de cumpărători, există o evoluție mult mai accelerată în România, în comparație cu media din țările analizate.
Astfel, în intervalul 2010 - 2021, România a înregistrat o creștere de 733% a cumpărăturilor online, iar sectorul e-commerce românesc este în mare măsură concentrat în mediul urban.
Raportul evidențiază că discrepanța dintre urban și rural este foarte mare (cu 23% mai puțini cumpărători prin e-commerce în mediul rural față de cel urban). „Diferența dintre cele două segmente de cumpărători este cea mai mare din Uniunea Europeană (aproape triplă față de media UE) și cu mult peste media țărilor analizate în studiu. În acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, soluția este o accelerare a digitalizării proceselor de business în numeroase industrii și sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile”, sunt de părere experții.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice