Creșterea prețurilor afectează apetitul consumatorilor pentru ciocolată
Numărul 29-30, 27 iul.-9 aug. 2022 » Roza vânturilor
Consumatorii au început să își reducă bugetele pentru ciocolată, ca urmare a creșterii costului vieții în Europa și SUA, potrivit celor mai recente date și comentarii ale directorilor de la cele mai mari companii producătoare de ciocolată, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Per total, vânzările cu amănuntul de ciocolată în SUA au scăzut cu 2% până la 3% în ultimele luni, pe măsură ce prețurile au înregistrat o creștere de până la două cifre, a declarat recent vicepreședintele Hershey Co, Melissa Poole. Performanțele înregistrate de Hershey sunt similare cu cele înregistrate de restul producătorilor.
„Ne așteptăm ca pe măsură ce înaintăm în an să vedem o diminuare a volumului vânzărilor”, a spus Melissa Poole, care a adăugat că până la scăderea din ultima perioadă „consumatorii nu și-au redus deloc consumul”.
Vânzările de ciocolată, în special în SUA, au explodat alături de alte produse de consum în ultimele faze ale pandemiei, în condițiile în care cumpărătorii au început să facă achiziții în vrac. Acum, însă, producătorii văd cum unele obiceiuri de consum încep să se schimbe, de exemplu cumpărătorii preferă să cumpere batoane individuale de ciocolată în locul pachetului multiplu.
Potrivit firmei americane de cercetare a pieței IRI, volumul produselor de ciocolată vândute în SUA a scăzut cu 1,5% în ritm anual în cele 13 săptămâni care s-au încheiat pe 12 iunie, în condițiile în care prețurile au crescut cu 8,2%.
„Vom vedea cum ciocolata devine un articol mai sensibil la preț. Consumatorii vor continua să se răsfețe cu o mică recompensă, dar va fi una de dimensiuni mai mici. De aceea vedem o scădere a volumului vânzărilor”, a declarat Daniel Sadler, analist la IRI.
În Marea Britanie, firma de consultanță McKinsey a descoperit că 40% dintre britanici au migrat spre produsele mai ieftine atât în ceea ce privește snacks-urile, cât și dulciurile în cele 4-6 săptămâni care s-au încheiat la mijlocul lunii mai.
Ciocolata mai ieftină are un conținut mai redus de cacao, ceea ce înseamnă că, deși volumele producătorilor de ciocolată rămân la același nivel, cererea de cacao va scădea.
Invadarea Ucrainei de către Rusia a afectat și ea cererea, susțin traderii și experții, în condițiile în care împreună cele două țări sunt responsabile pentru 5% din cererea mondială de cacao. Unii producători de ciocolată, inclusiv nume mari precum Lindt și Nestle, s-au retras s-au și-au redus vânzările de pe piața din Rusia în acest an, în semn de protest față de invadarea Ucrainei.
Melissa Poole a dezvăluit că, în unele cazuri, Hershey a redus mărimea sortimentelor pentru a păstra același preț, o procedură denumită în mod obișnuit drept „shrinkflation”, pentru a-i păstra pe acei clienți care vor să cheltuie doar trei dolari pentru o pungă de ciocolate Kisses, în loc de 5 sau 6 dolari. Ea a adăugat că acest instrument nu este folosit atât de frecvent pe cât se crede deoarece este nevoie de planificare și de un calendar.
Grupul Mondelez, care produce mărcile de ciocolată Cadbury și Milka, a decis la rândul său „să reducă greutatea anumitor produse”, a declarat purtătoarea de cuvânt Tracey Noe.
La fel ca și recursul la ciocolata mai ieftină, „shrinkflation” are un impact asupra cererii de cacao, chiar dacă volumele de vânzări rămân la fel.
Inițial, producătorii de ciocolată se așteptau ca cererea de cacao să crească cu aproximativ 2,5% în acest an, însă acum prognozează o creștere de doar 1%, urmată de o stagnare anul viitor, dacă inflația persistă, iar războiul din Ucraina va continua, susțin traderii și experții.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice