Cu multe târguri se face… primăvară
Numărul 10, 15-21 mar. 2023 » Eveniment
În ultima săptămână, s-au deschis în toate municipiile-reședință de județ și în alte localități importante tradiționalele târguri de primăvară, manifestări înscrise în programul național intitulat „Produs românesc – Bun pentru tine, bine pentru fiecare!”. Într-un anumit sens, avem de-a face aici cu o premieră. Ceea ce s-a urmărit, fie sporadic, fie pe o arie restrânsă și cu un profil centrat pe anumite produse devine, în actuala campanie, o acțiune coerentă, coordonată la scara întregii țări, și anume promovarea produselor agroalimentare românești prin cele mai diverse mijloace profesioniste ale marketingului modern.
Este interesant că, la conceperea, organizarea și desfășurarea fiecărui târg, se reflectă preocupările generale menite să fructifice experiențele acumulate la nivel local, inclusiv prin preluarea și îmbogățirea acestora în mai multe zone ale țării. Sub acest aspect, Târgul de primăvară, care a fost organizat la București în curtea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale în perioada 8-12 martie a.c., a oferit un exemplu de diseminare a ceea ce a fost și este valoros din experiența Asociației „Produs de Cluj”.
De peste zece ani, această Asociație inițiază și derulează acțiuni complexe de stimulare a producției de calitate destinate celor mai variate categorii de consumatori, atât în privința unor bune obiceiuri culinare, cât și în funcție de bugetele de familie, de la cele modeste până la cele de lux. Valabilitatea soluțiilor a fost verificată la târguri naționale și internaționale.
De data aceasta, 30 de producători și artizani din regiunile Nord-Vest și Centru ale țării au venit în Capitală pentru a oferi una dintre cele mai diverse game de produse tradiționale, între care cele specifice zonelor montane.
Miile de vizitatori au avut posibilitatea de a degusta și, apoi, de a achiziționa, la prețuri rezonabile, preparate din carne, lapte, precum și fructe, legume, de un interes deosebit bucurându-se pâinea de casă cu cartofi, checul de casă, colacul cu nucă, dulcețurile, sucurile, siropurile, uleiurile presate la rece, produsele apicole, vinurile, tipurile variate de pălincă și alte băuturi renumite. Bineînțeles, n-au lipsit florile, atât de mult căutate în acest început de primăvară.
Cu prilejul desfășurării Târgului, s-au testat și preferințele cumpărătorilor, astfel încât expozanții, majoritatea lor fermieri mici și mijlocii, să vină, în viitor, cât mai repede în întâmpinarea cerințelor reale, mai ales sub raportul calitate/preț.
Atmosfera specifică târgurilor a fost întregită de spectacole folclorice ale unor echipe și interpreți de renume din centrul și nord-vestul țării.
Prin tot ceea ce a caracterizat Târgul de primăvară, organizat de Asociația „Produs de Cluj”, s-au relevat posibilitățile numeroase de promovare a produselor românești, în consonanță cu cerințele populației. De aceea, se poate conchide că a fost un eveniment de un incontestabil succes.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice