Cumpărătorii din țările vecine devin interesați de ofertele magazinelor online din România
Numărul 23, 14-20 iun. 2023 » Conectarea la era digitală
Cumpărătorii din opt țări aflate în vecinătatea României au început să caute frecvent oferte pe site-urile de e-commerce din țara noastră, arată datele unui studiu realizat de o companie de curierat de pe piața autohtonă, informează Agerpres. Conform cercetării, în topul celor mai căutate produse sunt articolele de fashion (69% în Cehia și Slovacia), încălțăminte (peste 60% în Polonia și Bulgaria) și produsele din categoria beauty/health care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria). În același timp, cei mai activi e-shopperi din piețele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt din Slovenia (80%) și Ungaria (77%).
De asemenea, încălțămintea este produsul-vedetă în patru dintre cele opt piețe e-commerce analizate în studiul DPD România, după cum urmează: Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) și Ungaria (53%). Totodată, articolele fashion sunt pe primul loc în preferințele e-shopperilor din celelalte trei piețe - Cehia și Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croația (65%).
În ceea ce privește produsele beauty/health care, România este singura piață din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%), iar în celelalte opt piețe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procentaje între 56% (Polonia) și 43% (Slovenia). Pe piața Croației, alături de segmentul beauty/health care, urcă pe "podium" alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile și bijuteriile (49%).
Ierarhia continuă cu secțiunea "cărți", foarte căutată în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia și Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), "accesorii și bijuterii" în Croația (49%) și Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croația (49%) și Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) și Bulgaria (31%), alimentele proaspete și băuturile în Ungaria (43%) și Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia și Slovacia (37%), Bulgaria (31%) și Slovenia (29%).
Potrivit sursei citate, cumpărătorii din toate cele opt piețe studiate își fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Astfel, cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condițiile în care media UE în ceea ce privește cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Și celelalte piețe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croația (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparație, în România ponderea este de 67%.
E-shopperii din țările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi prețuri mai bune decât pe plan local, iar cei mai interesați de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croații (65%), slovacii (61%) și polonezii (60%), în condițiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce privește e-shopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi prețuri mai bune.
"Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe piețele locale. Croații excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesați de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii și slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii își doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) și bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%", mai arată rezultatele DPD România.
Studiul a analizat profilul e-shopperilor din opt țări din Uniunea Europeană (UE), din vecinătatea României: Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial