Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Cumpărătorii din țările vecine devin interesați de ofertele magazinelor online din România

Cumpărătorii din țările vecine devin interesați de ofertele magazinelor online din România

Numărul 23, 14-20 iun. 2023  »  Conectarea la era digitală

Cumpărătorii din opt țări aflate în vecinătatea României au început să caute frecvent oferte pe site-urile de e-commerce din țara noastră, arată datele unui studiu realizat de o companie de curierat de pe piața autohtonă, informează Agerpres. Conform cercetării, în topul celor mai căutate produse sunt articolele de fashion (69% în Cehia și Slovacia), încălțăminte (peste 60% în Polonia și Bulgaria) și produsele din categoria beauty/health care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria). În același timp, cei mai activi e-shopperi din piețele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt din Slovenia (80%) și Ungaria (77%).

De asemenea, încălțămintea este produsul-vedetă în patru dintre cele opt piețe e-commerce analizate în studiul DPD România, după cum urmează: Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) și Ungaria (53%). Totodată, articolele fashion sunt pe primul loc în preferințele e-shopperilor din celelalte trei piețe - Cehia și Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croația (65%).

În ceea ce privește produsele beauty/health care, România este singura piață din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%), iar în celelalte opt piețe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procentaje între 56% (Polonia) și 43% (Slovenia). Pe piața Croației, alături de segmentul beauty/health care, urcă pe "podium" alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile și bijuteriile (49%).

Ierarhia continuă cu secțiunea "cărți", foarte căutată în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia și Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), "accesorii și bijuterii" în Croația (49%) și Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croația (49%) și Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) și Bulgaria (31%), alimentele proaspete și băuturile în Ungaria (43%) și Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia și Slovacia (37%), Bulgaria (31%) și Slovenia (29%).

Potrivit sursei citate, cumpărătorii din toate cele opt piețe studiate își fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Astfel, cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condițiile în care media UE în ceea ce privește cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Și celelalte piețe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croația (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparație, în România ponderea este de 67%.

E-shopperii din țările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi prețuri mai bune decât pe plan local, iar cei mai interesați de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croații (65%), slovacii (61%) și polonezii (60%), în condițiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce privește e-shopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi prețuri mai bune.

"Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe piețele locale. Croații excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesați de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii și slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii își doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) și bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%", mai arată rezultatele DPD România.

Studiul a analizat profilul e-shopperilor din opt țări din Uniunea Europeană (UE), din vecinătatea României: Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.