Curtea de Conturi Europeană verifică dacă drepturile pasagerilor aerieni au fost protejate în timpul pandemiei
Telex » Știri 4 martie 2021
Curtea de Conturi Europeană a lansat un audit pentru a evalua dacă Executivul comunitar a protejat, în mod eficace, drepturile cetăţenilor care au călătorit cu avionul sau care au rezervat zboruri în timpul crizei provocate de coronavirus, informează un comunicat de presă al gardianului finanţelor UE, informează Agerpres. Auditorii vor examina dacă normele actuale privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian sunt adecvate scopului şi dacă sunt suficient de reziliente pentru a face faţă unei astfel de crize. Aceştia vor verifica dacă Comisia a monitorizat măsura în care drepturile pasagerilor au fost respectate în timpul pandemiei şi dacă aceasta a acţionat în consecinţă. În plus, se va evalua dacă statele membre au luat în considerare drepturile pasagerilor atunci când au acordat ajutoare de stat de urgenţă sectorului călătoriilor şi al transporturilor.
„În vremuri de COVID-19, UE şi statele membre au trebuit să găsească un echilibru între protejarea drepturilor pasagerilor care utilizează transportul aerian şi sprijinirea companiilor aeriene aflate în dificultate. Auditul Curţii va verifica dacă drepturile a milioane de pasageri din UE nu au devenit «victime colaterale» în lupta pentru salvarea companiilor aeriene care se confruntă cu dificultăţi”, a afirmat Annemie Turtelboom, membră a Curţii care conduce acest audit.
Curtea de Conturi Europeană subliniază că statele membre au permis companiilor aeriene o mai mare flexibilitate în ceea ce priveşte rambursarea pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. În plus, Comisia a emis orientări şi recomandări privind voucherele, inclusiv referitoare la faptul că voucherele nu afectează dreptul pasagerilor la rambursare în numerar. „Cu toate acestea, pasagerii ale căror zboruri fuseseră anulate au fost adesea presaţi de companiile aeriene să accepte vouchere în loc să beneficieze de o rambursare în numerar. În alte cazuri, companiile aeriene nu au rambursat pasagerii la timp sau nu au oferit nicio rambursare”, subliniază Curtea de Conturi.
Raportul Curţii de Conturi Europene este prevăzut pentru publicare înainte de vacanţa de vară, scopul acestuia fiind de a veni în sprijinul pasagerilor care utilizează transportul aerian în perioada de criză şi de a lansa un efort general de restabilire a încrederii în aviaţie.
La rândul său, Comisia Europeană a anunţat, la începutul acestei săptămâni, că a demarat o anchetă în coordonare cu reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) cu privire la practicile companiilor aeriene în cazurile de anulare a zborurilor, ca urmare a dificultăţilor întâmpinate de pasageri la rambursarea în numerar.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial