Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Deloitte: Românii consideră că schimbările climatice sunt cauzate de activitățile umane și își ajustează comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului

Deloitte: Românii consideră că schimbările climatice sunt cauzate de activitățile umane și își ajustează comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului

Numărul 29-30, 27 iul.-9 aug. 2022  »  Analize și sinteze

Opt din zece români consideră că schimbările climatice sunt cauzate de activitățile umane, iar 67% dintre aceștia și-au ajustat deja comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului, potrivit studiului Deloitte Sustainable Actions Index, realizat în 26 de țări. Aceste date plasează convingerile românilor și disponibilitatea acestora de a-și ajusta preferințele de cumpărare peste media altor țări din Europa Centrală incluse în raport.

Studiul arată, de asemenea, că schimbările climatice au devenit o sursă de anxietate, în special pentru persoanele care locuiesc în regiuni în care există riscul să se confrunte personal cu condiții meteorologice extreme, cum ar fi țările mai apropiate de ecuator. Cu toate acestea, chiar și în zonele în care consecințele schimbărilor climatice sunt relativ mai mici, cum ar fi Europa Centrală, proporția respondenților preocupați de aceste aspecte este ridicată. În România, 59% dintre participanții la studiu sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, ușor peste media din Europa Centrală, de 52%.

Raportul evidențiază, totodată, o corelație între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentul responsabil față de mediu, precum economisirea energiei și a apei, evitarea risipei alimentare sau a apei și limitarea cumpărăturilor la produsele necesare. Alte acțiuni întreprinse de români împotriva schimbărilor climatice, deși mai puțin frecvente, includ reciclarea sau compostarea deșeurilor menajere, reducerea sau eliminarea consumului de carne. Potrivit autorilor studiului, în România, 71% dintre respondenți limitează consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, 70% cumpără produse sustenabile (semnificativ peste media țărilor din Europa Centrală de 50%), 69% încearcă să cumpere doar ceea ce au nevoie, 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer (peste media din Europa Centrală de 54%), 61% evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale. Alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne (28% fiecare) se regăsesc printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice, arată studiul.

Analiza relevă, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă. Respondenții mai tineri sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice. „Creșterea preocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Impactul activității companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor, arată studiul. În România, 44% dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care pune un accent mai mare pe protecția mediului, ușor peste media țărilor din Europa Centrală, de 36%. Pe de altă parte, 35% dintre respondenți susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil. 

Studiul Deloitte Sustainable Actions Index a fost realizat în 26 de țări la nivel global. Pentru Europa Centrală, raportul a fost realizat pe baza datelor colectate de la 4.000 de respondenți din Republica Cehă, Ungaria, Polonia și România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.