Deloitte: Utilizarea Inteligenței Artificiale în marketing a dus la creșterea cu 6% a vânzărilor, în 2023
Numărul 50-51, 20 dec. 2023 - 9 ian. 2024 » Conectarea la era digitală
Adoptarea inteligenței artificiale (AI) are un impact pozitiv asupra organizațiilor, context în care șase din zece (60%) directori de marketing de peste Ocean susțin că au folosit această tehnologie în activitățile derulate în ultimul an, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, citate de Agerpres. Astfel, potrivit datelor analizate de Deloitte, în cea mai recentă ediție a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University, odată cu utilizarea AI, productivitatea vânzărilor s-a îmbunătățit cu 6% și satisfacția clienților cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%.
În același timp, personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, urmate de îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital prin optimizarea conținutului și a calendarului activităților (37%) și de publicitatea programatică și achiziționarea de spațiu publicitar (35%).
Pe segmentul creării de conținut, blogurile (65%), conținutul site-urilor (62%) și rețelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizațiile folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială.
Totodată, aproape un sfert dintre specialiștii de marketing (24%) care au participat la sondaj consideră că organizațiile lor fac investiții digitale integrate, comparativ cu doar 14%, anul trecut, iar 13% declară că folosesc investițiile în activități digitale pentru luarea și evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7%, cu un an în urmă.
Raportul Deloitte evidențiază o ușoară creștere, de 2% față de anul trecut, a cheltuielilor cu acțiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing și care vor depăși maximumul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor.
De asemenea, directorii de marketing continuă să susțină faptul că acțiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuție slabă la performanța companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultății de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune digitală (40%), de a corela activitățile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) și din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%).
Cheltuielile cu activitățile pe rețelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creștere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăși maximumul atins în perioada pandemiei, de 23%, și vor ajunge la 24%.
În ceea ce privește abilitățile viitorilor specialiști în marketing, prioritatea identificată de respondenți constă în capacitatea de a-și reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorități, urmată de creativitate și de capacitatea de a inova și de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilitățile din zona financiară sunt cel mai puțin căutate. "Cu toate acestea, organizațiile nu se bazează doar pe capacitățile angajaților de a implementa activități de marketing. Acestea apelează la agenții, furnizori sau parteneri, specialiștii în marketing externalizând 20% din activități în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor", notează sursa citată.
Cea mai recentă ediție a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice