Demersuri pentru dezvoltarea și consolidarea mediului de afaceri
Numărul 26-27, 11-24 iulie 2017 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Executivul a aprobat două propuneri ale Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat dedicate susținerii dezvoltării și consolidării mediului de afaceri românesc.
Astfel, după cum am mai informat, a fost adoptată ordonanța de urgență privind înființarea, organizarea și funcționarea a nouă agenții pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, care vor avea un rol activ în implementarea programelor naționale derulate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, inclusiv în derularea programului Start-up Nation. „Măsura vine în sprijinul sectorului întreprinderilor mici și mijlocii, al investițiilor străine și al activității de promovare a exportului, având un impact direct atât în dezvoltarea și consolidarea mediului de afaceri în plan regional, cât și în implementarea concretă a programului Start-up Nation”, a precizat ministrul Ilan Laufer. Prin acest act normativ, cele opt oficii teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație, aflate în subordinea ministerului, se reorganizează în nouă agenții pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, localizate în București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Ploiești, Târgu Mureș, Timișoara.
Prin cel de-al doilea act normativ, prin memorandum, s-a aprobat încadrarea schemei de ajutor de minimis pentru Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici pentru perioada 2017-2020 în politicile economico-bugetare și financiare ale statului român. „Împreună cu mediul de business românesc schimbăm paradigma în ceea ce privește exportul. Pe lângă produse trebuie să acordăm atenție exportului de servicii, de know-how și mă bazez pe faptul că antreprenorii români au o capacitate de adaptare foarte mare și găsesc soluții inovatoare de a accede pe piețele externe. De aceea vreau o implementare rapidă a măsurilor ce ne revin în Programul de guvernare, pentru susținerea internaționalizării mediului de afaceri”, a declarat ministrul Laufer.
„Prin Programul de internaționalizare, care se desfășoară în perioada 2017-2020, Ministerul pentru Mediul de Afaceri încurajează companiile românești să utilizeze noi instrumente de promovare individuală pentru dezvoltarea de parteneriate în străinătate și creșterea amprentei românești pe piețele externe”, precizează instituția, într-un comunicat.
Beneficiarii acestui program sunt societățile care își desfășoară activitatea în România și se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii. Acestea pot primi finanțare în limita a 50.000 lei/an/beneficiar, pentru: participări individuale la târguri și expoziții internaționale; participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate; crearea identității vizuale a unei IMM, realizarea unui site pe internet/aplicații pentru mobil; participări ale angajaților la cursuri de pregătire, analize și studii de piață; alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.
Bugetul estimat pe anul 2017 este de 5 milioane de lei, iar pentru întreaga perioadă de implementare, 2017-2020, este de 71 de milioane de lei.
(Copyright foto: stocking / 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice