DigiSinergy: Aproximativ 70% dintre companiile din România au demarat cel puțin o acțiune de digitalizare
Numărul 40, 12-18 oct. 2022 » Conectarea la era digitală
Aproximativ 70% dintre companiile din România au demarat, până în prezent, cel puțin o acțiune de digitalizare a proceselor, potrivit unei companii românești dezvoltatoare de software, citată de Agerpres. „Ne așteptăm ca, în 2023, ritmul de robotizare a companiilor din România să accelereze, indiferent de evoluția programului de digitalizare finanțat din fonduri europene, întrucât liderii de business înțeleg că investițiile în digitalizare vor face diferența între supraviețuirea pe piață a businessului sau un final mai puțin fericit. Noutatea vine din mindsetul pe care îl observăm: antreprenorii caută soluții digitale și de automatizare, ceea ce indică faptul că au trecut de etapa de awareness și sunt mai orientați către acțiuni concrete. De cele mai multe ori, se încearcă digitalizarea cu pași mici, cu proiecte-pilot, care vizează câte un proces, pe rând”, a declarat Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy, într-un comunicat.
Cele mai multe robotizări/automatizări vizează managementul documentelor, indiferent că sunt facturi, procese verbale, chitanțe, bonuri etc.
Potrivit sursei citate, ritmul de digitalizare va fi mai accelerat în România față de alte state europene, în contextul în care gradul de digitalizare al companiilor din țara noastră și al instituțiilor publice este cel mai scăzut.
Necesitatea de digitalizare este cu atât mai mare în România, cu cât, potrivit Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI) instituit de Comisia Europeană, ponderea IMM-urilor care au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală este de doar 22%, iar procentajul întreprinderilor care fac schimb electronic de informații de doar 17% - cele mai scăzute din Uniunea Europeană. Astfel, România se situează pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE în ediția din 2022 a DESI, precizează sursa citată.
„În prezent, potrivit aceluiași raport, 12% dintre IMM-urile din România efectuează vânzări online și 4% efectuează vânzări online la nivel transfrontalier. Adoptarea tehnologiilor avansate, cum ar fi tehnologia de tip cloud, a atins doar 11%, în comparație cu media UE de 34%. În ceea ce privește inteligența artificială, doar 1% dintre întreprinderi au adoptat astfel de tehnologii (media UE: 8%). Ponderea în ceea ce privește prelucrarea volumelor mari de date rămâne, de asemenea, relativ scăzută, fiind de 5%”, se mai arată în comunicat.
Potrivit autorilor studiului, exact aceste segmente vor avea parte, în perioada următoare, de o atenție sporită din partea managementului companiilor și a autorităților care sunt în măsură să impulsioneze procesul de digitalizare.
În ceea ce privește IMM-urile, România se află în etapa în care digitalizează fluxuri din core business (activitatea de bază, n.r.), ceea ce va reprezenta un avantaj competitiv ulterior. Cât privește companiile mari cu acționariat străin, businessul e digitalizat de la companiile mamă și, de obicei, toată suita de tehnologii este moștenită și în sucursalele din România.
Totodată, potrivit dezvoltatorului de software, companiile mari cu acționariat românesc nu au alte opțiuni: ori digitalizează, ori pierd teren. Pe acest segment, însă, automatizările vin să rezolve probleme de finețe, nu procese din core business.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice