Directorul general al ANPC: Propun amânarea cu 90 de zile a plății ratelor bancare din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului
Telex » Știri 16 martie 2020
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) analizează din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului amânarea plăţii ratelor bancare cu 90 de zile pentru românii care au credite imobiliare şi nu numai, în contextul pandemiei de coronavirus, a declarat, pentru Agerpres, Paul Anghel, directorul general al ANPC. „În prezent, propun din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului luarea în calcul a unei amânări de plată pentru 90 de zile a ratelor bancare pentru românii care au credite imobiliare, şi nu numai, bineînţeles cu respectarea contractelor, a legislaţiei privind creditarea, precum şi a normelor Băncii Naţionale a României”, a spus Paul Anghel.
În prezent, ANPC supraveghează piaţa financiar-bancară din România, pentru a preîntâmpina orice neregulă în domeniu, venind şi cu recomandări pentru clienţii băncilor. „Fiecare operator financiar-bancar trebuie să pună la dispoziţia consumatorilor un număr de telefon pentru reclamaţii, astfel evitându-se în anumite situaţii deplasarea la sediul băncii sau să se adreseze prin poşta electronică. În contextul actual dorim să informăm consumatorii că pentru orice situaţie întâmpinată privind produsele şi serviciile bancare să apeleze la numerele de telefon puse la dispoziţie de bănci pentru a evita deplasarea la sediul acestora. În situaţia în care răspunsul operatorului financiar-bancar vă nemulţumeşte, vă puteţi adresa instituţiei noastre cu o reclamaţie doar prin poşta electronică, prin formularul online pe site-ul ANPC sau prin fax”, afirmă directorul general al ANPC.
Acesta recomandă consumatorilor să evite pe cât posibil deplasarea la sediul băncilor, să efectueze tranzacţii online sau prin intermediul cardului la bancomat (ATM)/multifuncţionale (MFM) şi să evite utilizarea banilor cash, pentru protejarea sănătăţii.
Potrivit sursei citate, cea mai sigură metodă de plată, atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici, sunt plăţile electronice, fie la distanţă în cazul comerţului online, cât şi în mediul fizic: carduri contactless, telefoane şi alte dispozitive de plată. În cazul în care clienţii s-au adresat personal la sediul băncii din diverse motive, inclusiv semnare de documente, ei trebuie să se asigure că orice aspect solicitat a fost lămurit sau orice document necesar a fost semnat, pentru a evita deplasarea în timp scurt din nou la bancă. „În cazul consumatorilor aflaţi în carantină sau izolare la domiciliu, operatorii financiari trebuie să aibă deschidere în vederea unor soluţii pe cale amiabilă”, a adăugat Paul Anghel.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice