Directorul general al ANPC recomandă consumatorilor să verifice prețul afișat și stocul în perioada reducerilor

Directorul general al ANPC recomandă consumatorilor să verifice prețul afișat și stocul în perioada reducerilor

Telex » Știri 19 august, 10:19  

Consumatorii interesați de perioada reducerilor comerciale trebuie să verifice prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, să verifice stocul existent și dacă prețul afișat conține sau nu TVA și include și costul de livrare, recomandă directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook, relatează Agerpres. "Pentru a beneficia de aceste reduceri și pentru a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde atenție tuturor detaliilor, în special în perioada reducerilor de prețuri. (...) Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dumneavoastră", a scris oficialul ANPC.

În cazul în care comanda este online, trebuie verificat înainte dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când a fost ales produsul. Atunci când se cumpără din magazinele tradiționale, trebuie verificat la casă dacă prețul fiecărui produs este același cu prețul redus prezentat la raft.

Dacă sunt nelămuriri, trebuie întrebați consultanții din magazinele tradiționale sau contactați comercianții prin telefon sau alte mijloace puse la dispoziție pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului, consideră Paul Anghel.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații: datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plată și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale; existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Directorul general al ANPC recomandă consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

Pentru siguranța contului consumatorului, când dorește să achiziționeze online cu plata prin card bancar, să caute "https" în adresa URL și o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăților făcute cu cardul, nu trebuie transmis niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre și parole bancare, dacă se primește orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care se solicită acest lucru.

Comerciantul este obligat să ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a bunului) în termen de maximum 14 zile de la momentul în care cumpărătorul a renunțat la contract. Comerciantul poate reține, în anumite cazuri, din prețul plătit valoarea diminuată a bunurilor în cazul în care au fost folosite mai mult decât pentru a le testa funcționalitatea.

Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care a fost transmisă comanda sau într-un termen mai scurt care a fost comunicat. Dacă bunul ajunge deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. ANPC recomandă consumatorilor să fie atenți la comercianții și piețele online care nu au sediul în Uniunea Europeană. Unele produse comercializate de către acești comercianți nu respectă normele de siguranță pentru comercializarea în Uniunea Europeană.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.