Doar 7% dintre companiile din România au utilizat, anul trecut, dispozitive care pot fi monitorizate prin Internet; media în UE este de 18%
Numărul 10, 16-22 mar. 2021 » Conectarea la era digitală
Aproape o cincime (18%) din companiile cu cel puţin 10 angajaţi din Uniunea Europeană au utilizat, în 2020, dispozitive sau sisteme conectate la Internet, pe ultimul loc în UE fiind România, unde doar 7% dintre companii au utilizat anul trecut dispozitive conectate la Internet, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. La polul opus, Cehia este ţara cu cel mai mare procentaj de companii (44%) care au utilizat în 2020 dispozitive sau sisteme care pot fi monitorizate sau controlate de la distanţă via Internet. Urmează Finlanda (40%), Austria (32%), Belgia (27%) şi Malta (26%).
În contrast, mai puţin de 15% dintre companii au utilizat în 2020 dispozitive sau sisteme conectate la Internet în ţări precum: Ungaria (14%), Portugalia (13%), Bulgaria (12%), Franţa (10%) şi Romania (7%).
Datele Eurostat mai arată că, la nivelul Uniunii Europene, marile companii utilizează dispozitive sau sisteme conectate la Internet într-o măsură mai mare (38%) decât companiile de talie medie (27%) sau micile companii (16%).
Dispozitivele sau sistemele care optimizează consumul de energie în spaţiile unei companii au fost cele mai populare în rândul marilor firme, astfel că 21% dintre acestea le-au utilizat. În rândul IMM-urilor, cele mai populare au fost dispozitivele şi sistemele care monitorizează deplasarea vehiculelor sau produselor, fiind utilizate de 12% dintre companiile de talie medie şi 6% dintre micile companii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice