Doi din trei români utilizează cel puțin un serviciu digital
Telex » Știri 17 iunie 2020
Doi din trei consumatori români utilizează în prezent cel puţin un serviciu digital, iar 62% folosesc telefonul mobil ca principal dispozitiv pentru a accesa acest tip de serviciu, relevă datele sondajului „Digital Sentiment in Romania”, publicat de McKinsey & Company, informează Agerpres. Rezultatele cercetării arată că, în perioada carantinei COVID-19, s-a dublat numărul serviciilor accesate digital.
În ceea ce priveşte tipurile de servicii digitale la care consumatorii români au recurs, cele bancare şi de telecomunicaţii au fost cele mai folosite. Astfel, 38% dintre români au declarat că au utilizat cel puţin un serviciu digital din aceste două sectoare în timpul perioadei de carantină, în timp ce 19% dintre consumatori au început să le folosească de la începutul restricţiilor impuse de pandemie.
Pe de altă parte, doar 14% dintre români au accesat digital servicii din sectorul asigurărilor, respectiv aferente sectorului public.
Potrivit sursei citate, în prezent, creşterea utilizării serviciilor digitale este semnificativă pentru toate categoriile de vârstă şi pentru toate regiunile geografice, iar rata de adopţie a crescut la 76% faţă de perioada de început a carantinei.
În plus, în această perioadă, rata de adopţie digitală a crescut semnificativ pentru consumatorii între 45 şi 64 de ani. Mai mult, 65% dintre românii care locuiesc în oraşe mici şi în zone rurale au utilizat cel puţin un serviciu digital în ultimele şase luni, se arată în studiul de specialitate.
În privinţa dispozitivelor utilizate pentru accesarea serviciilor digitale, telefoanele mobile sunt cele mai populare, 62% dintre români utilizându-le ca terminal principal.
Comparativ cu utilizarea serviciilor digitale la nivelul Europei Centrale şi de Est, există un potenţial semnificativ de dezvoltare pentru majoritatea industriilor din România, cea bancară, a asigurărilor şi sectorul public fiind cu cel mai mare potenţial de creştere, între 1,7 şi 2,6 ori, estimează realizatorii cercetării. De asemenea, în domeniul utilităţilor şi al produselor de băcănie, accesarea digitală a serviciilor mai poate creşte de până la 1,2 ori.
„Pentru a valorifica acest potenţial, companiile ar trebui să nu se limiteze strict la simpla automatizare sau digitalizare a proceselor existente, ci să facă serviciile digitale mai simple şi accesibile, îmbunătăţind experienţa utilizatorului. Pentru aceasta, trebuie să se concentreze pe satisfacerea unei nevoi specifice a clientului, chiar dacă acest aspect necesită crearea unui produs nou, spre deosebire de digitalizarea unui produs existent, potrivit pentru o altă paradigmă, acum depăşită. Pentru a reuşi o digitalizare la scală a serviciilor lor, companiile din orice sector ar trebui să se axeze pe doi factori-cheie: să recruteze personal cu o gamă largă de competenţe digitale de nişă şi să dezvolte o tehnologie modernă, în mare măsură independentă de cea a furnizorilor tradiţionali de soluţii IT”, sunt de părere specialiştii.
Sondajul a fost efectuat în cursul lunii mai 2020 şi a inclus peste 1.200 de respondenţi. Toate rezultatele au fost ajustate în funcţie de datele socio-demografice şi de cele privind utilizarea internetului pentru a fi relevante la întreaga populaţie din România cu vârste cuprinse între 18 şi 80 de ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale